Vrijdagavond 4 september simultaan met GM Ruud Janssen en Nederlands kampioene Catheleijne Sanders in het Olympus college.

Aanleiding is de crowdfunding actie van Catheleijne Sanders voor deelname aan de Europese schaak kampioenschap in KroatiĆ«. Op 9 mei 2015 werd Catheleijne  Nederlands kampioen schaken t/m 18 jaar en derde van Nederland t/m 20 jaar. Daarmee had ze deelname voor het EK afgedwongen. Maar deelname voor het EK werd financieel niet door de KNSB ondersteunt. Vandaar dat er een crowdfunding actie werd opgestart. De Toren Arnhem heeft haar inmiddels financieel ondersteunt en mede daardoor kan zij mee doen met het EK, echter onder voorwaarde dat ze een schaaksimultaan gaat geven voor het publiek. En mooier moment om het te doen tijdens de opening van het jeugdschaakseizoen bestaat niet.

Een mooi gegeven is ook dat zij ondersteuning krijgt tijdens de simultaan van niemand anders dan Grootmeester Ruud Janssen. Die ook al meerdere keren mee heeft gedaan met Europese kampioenschappen.

Wie o wie durft het op te nemen tegen deze twee schaaktalenten.

De simultaan wordt gehouden op vrijdagavond 4 september in het Olympus college, bereikbaar via ingang zeegsingel. Vanaf 19.30 tot +/- 21.00 uur.

Vrijdagavond is vanaf 18.30 uur tevens de opening van het jeugd schaakseizoen bij De toren Arnhem. Bij deze word niet begonnen met les, maar begint met drie schaakpartijen in de IJC. De lessen beginnen een week later