Vele mensen hebben bijgedragen aan de totstandkoming van het schaakfeest op 10 december! In een korte tijd werd een compleet draaiboek uitgevoerd samen met de andere schaakverenigingen ASV en De Sleutelzet. Feit is nu dat het feest van Rozet ook een waar feest werd!

Graag wil ik deze mensen speciaal noemen en enorm bedanken:

Schaakclubgenoten

KWfinalMonique van Hoorn. Jij plaatste voor mij alle artikelen op de website en zocht in de archieven de foto's erbij. Het was soms een waar gegoochel rondom de verschillende versies van nieuwsbrieven en verslagen, en het redrigeren tussen allerlei andere activiteiten door. Monique ik heb je echt gemist die dag en avond. Dank voor je fantastische inzet! Ik hoop dat je er weer snel helemaal fit bij kunt zijn!

Cor en Malcolm, wat een keiharde werkers zijn jullie! Het was nooit teveel als ik weer eens een keer iets vroeg met het sjouwwerk, super! Geweldig was ook jullie begeleiding met de kinderen!

Jacqueline Lincewicz, de kunstenares van het prachtige cadeau. Een 10 met een griffel, voor de 10 vlakken. Wat een prachtwerk! Je was ook 's ochtends en 's avonds actief in de begeleiding met “promotie” tot Toren op het schaakveld! Wat een sfeer en gezelligheid!

Tijs van Dijk, begeleider namens ASV. Dank speciaal voor het opvangen van een verdrietig kindje en een ander kindje dat ziek werd. Op de foto zien ze er met hun toverstafje toch nog gelukkig uit en allebei het meest dicht bij de Prinses! Goede actie op het juiste moment, goed gedaan Tijs!

Ines Leisink, Bianca Cabri, Chantal Terpstra, Erna van der Meulen die de schaakbroeken, rokken en mantels perfect verzorgen. Daarnaast waren zij de gehele dag en avond actief in de begeleiding en niet alleen rondom maar ook OP het schaakveld; Klasse dames! De sfeer en de mailtjes bleven gezellig!

Frank Laan, altijd ben je een goede steun en toeverlaat en mijn maatje in de jeugdcommissie, met zoveel jaren meer ervaring dan ik, ik die pas net kom kijken in het schaakgebeuren. Deze keer kreeg jij het pepernotentoernooi voor je kiezen, de een na de ander zat krap in de tijd. Jij ving dat achter de schermen allemaal op zodat wij dit project konden doorzetten! Geweldig Frank! Dank ook voor je hulp 's avonds bij de begeleiding en het opruimen!

Ger Wortel die ook deze keer alle hoedjes maakte! Deze keer gelukkig onder fijne en gezonde omstandigheden. Wat ben ik dankbaar dat we dit samen mogen beleven! Fijn dat je er 's avonds actief bij was bij de begeleiding!

Rozeta

Han Winters, onze webmaster maakte de “banner” met het Rozet-logo waardoor iedereen steeds alle informatie terug kon vinden, vooral die nieuwsbrief 6. En inmiddels is een nieuwe banner geplaatst! Superdank!

Muziek

Kaj Wortel, de schakende heraut die het heerlijk stil kon trompetteren. Op diverse locaties schalden de trompetklanken. Geweldig vond ik je inzet als pion als langste en grootste op het veld!

Ikira Wortel, jij maakte dat we 's avonds een volwaardig programma van 3 kwartier hadden zodat onze gasten via de carrousel methode konden rouleren tussen de schaakvoorstelling en de optredende dans- en muziekvoorstellingen. Als schakende altviolist speelde je Elegie van Glazunow spatzuiver uit je hoofd; 2 perfecte late optredens na een intensieve dag! Bravo, mooi gedaan Ikira!

JacequelineSchaakkennis

Hans Böhm, de meesterlijke schaakpresentator manoeuvreerde die dag handig en praatte het geheel zeer professioneel aan elkaar! Tussendoor leerde hij de kinderen die dag om nog meer expressie in hun spel te leggen. 's Avonds had dat duidelijk meer theatraal effect. Leuk!

Ruud Janssen, onze grote meester! Meesterlijk denkwerk, zelfs blind. Met een blinddoek voor worden je oren meer geactiveerd om geluid op te vangen en verminderd je actieve visuele denkbeeld. Ruud jij hield dat maar liefst twee partijen vol met tussendoor presentaties van Hans Böhm. Dat is een razend knap staaltje denkwerk! We zijn supertrots op je!

Bart van Onzen, zonder jou Bart was Levend Schaak nooit zo'n succes geworden. Door de snelheid van het spelen is het een actief bewegend spel geworden. Jij behoudt het speloverzicht tussen de kinderen, geweldig zoals jij dat doet! Het is heerlijk om met je samen te mogen werken!

Beide wethouders Gerrie Elfrink en Martijn Leisink; wat een pracht resultaat, de kinderen hebben genoten! 's Middags kreeg ik telefoontjes dat meer kinderen de teamrol wilden vervullen! En dat terwijl er 's ochtends nog kinderen onzeker waren omdat ze niet wisten wat “raadsheer” toch voor een rol was...wat een prachtresultaat. Een ware opsteker voor de Arnhemse (schaak)politiek!

JacquelineJorick Laan, je bood meteen aan om te spelen tegen Ruud Janssen, klasse! Je was er en jouw denkwerk in het team als meest ervaren speler was zeer waardevol die avond! Een rots in de branding! Malcolm Lok, een talent op de Toren en misschien wel een van de snelst stijgende spelers aller tijden,...zeldzaam! Jij bent overal voor in als het maar met schaken te maken heeft, geweldig! Rembrandt Bruil, de jonge talentvolle speler van de Toren die het op 10-jarige leeftijd samen in een team opneemt tegen een grootmeester. Toppie Rembrandt!

Communicatie (3 hoofdpersonen):

Sjaak Aarden van de gemeente. Diverse telefoongesprekken waren nodig om het geheel af te stemmen totdat er een protocol lag waar ik (Karen) zelf ook met verantwoording voor educatie volledig achter kon staan. Dank voor het mogelijk maken van de bijzondere invullingen (speciaal voor de kinderen) die zonder jouw inzet met de adjudant van de Prinses niet mogelijk waren geweest. Daar zaten spannende gesprekjes tussen. Samen konden we er met creativiteit altijd uitkomen!

Erik Wille, heel wat gesprekjes, mailtjes om alles af te stemmen tussen de verenigingen. Een gezellige samenwerking en dat is best bijzonder tussen verenigingen onderling!

Theo Kloppenburg, het contact was kort. Echter iedere bijdrage aan schaakplezier is belangrijk en wordt zeker niet onderschat!

JacqulineSchaakstukken (ik hopelijk dat ik niemand vergeet):

Sofie van den Born, Fatima El Asri, Mika Bloksma, David van den Bogaard, Özgur Mert Ese, Vincent Hoffman, Cas Hummelen, Ezéchiel Jore, Job Koot, Laurens Paulsen, Em Reijmer, Matvey Shelkovnikov, Gijs Struik, Iva Binnendijk, Martijn van Beekum, Jessey Bogaerts, Lars Bosman, Christian Brans, Rembrandt Bruil, Bianca, Marijn en Ruben Cabri, Julian en Dominick van Dijk, Thijs van Harten, Mahbod Hatamirad, Wouter Hodzelmans, Alif Nisa Gunes, Tom van 't Hoff, Daniel Kalantary, Jacqueline Laan, Sander, Lyanne, Jasmijn en Manon Leisink, Max Martijn Meijer, Joeri Meijer, Erna, Thomas, Ilse en Ruben van der Meulen, Shaeq Nurin, Titia van Os, Nátán Pevzner, Lars Rijkaart, Crijn Schumacher, Chantal, Annika, Noëlle en Thijmen Terpstra, Axel en Thijmen van Wolfen en Kaj en Ikira Wortel.

Een moeder van ASV die ik van gezicht ken maar niet van naam met een mooie vlecht in haar donkerbruine haar vroeg of ze mee mocht doen met Levend Schaak, Geweldig! Wie weet hoe ze heet? Daardoor deden meer ouders mee, dat was een waar feest voor de kinderen, dank voor jullie initiatief!

Ben ik iemand vergeten, dan is dat per ongeluk, mail of bel me dan kan ik het recht zetten als het nodig mocht zijn!

DANK JE WEL! . Karen Langerwerf,

Meer verslagen volgen binnenkort. Ga naar het overzicht van verslagen en nieuwsbrieven.