De uitnodiging van de gemeente aan schakers en hun verzorgers van de verenigingen: Sleutelzet, ASV en De Toren om de avond voorstelling bij te wonen. Lees hoe je kaarten kan bestellen en wie er blind levend schaak gaat spelen ....Stoer

Arnhem, 4 december 2013

Beste ouders van de deelnemers aan het levend schaakspel, beste leden van ASV, De Toren en De Sleutelzet,

40 jonge leden van de Arnhemse schaakverenigingen spelen dinsdag 10 december een levend schaakspel voor ... Prinses Beatrix.

Zij doen dat bij de officiële opening van Rozet, het prachtige nieuwe gebouw van onder andere Bibliotheek en Kunstbedrijf vlakbij het Feestaardvarken.

's Avonds spelen zij het Levend Schaakspel in Rozet opnieuw: voor ouders, broertjes en zusjes, voor leden van de schaakverenigingen en andere belangstellenden. Dat gebeurt - net als 's morgens voor de Prinses - in het auditorium bovenin Rozet, met uitzicht op de Eusebiuskerk en binnenstad.

ruudU kunt er dus bij zijn om trots te kijken naar een prachtige schaakpartij van uw kind of van uw jonge clubgenoten. Niemand minder dan internationaal schaakmeester Hans Böhm geeft commentaar! De zetten worden gedaan door Ruud Janssen, van schaakvereniging De Toren. Ruud is GM (grootmeester) en 3-voudig Nederlandsjeugdkampioen geweest en 1 keer 5de op het WK jeugd. Hij speelde op 13-jarige leeftijd remise tegen Magnus Carlsen.

Hij gaat “blind”  Stoer levend schaken. Hij heeft drie jonge schaakkoningen uitgedaagd van de Toren om het tegen hem op te nemen. Zullen zij de uitdaging aangaan?

Vooraf speelt de 13-jarige Ikira Wortel, virtuoos altvioliste én lid van De Toren, de Elegie van Glazunow.

De gemeente stelt 150 (gratis) kaarten beschikbaar. U kunt zich dinsdag 10 december tussen 18.30 en 19.00 uur melden in de entree van Rozet. Onder opgave van de naam van uw kind / deelnemer aan het levend schaakspel krijgt u een kaart voor uzelf en uw gezinsleden of eventueel opa/oma die meekomen. Een registratielijst van deelnemers aan het levend schaakspel is aanwezig. Ook leden van de Arnhemse schaakverenigingen krijgen een toegangskaart op vertoon van hun lidmaatschapskaart. Neemt u a.u.b. ook een geldig legitimatiebewijs mee.

Na een welkomstwoord van burgemeester Herman Kaiser om 19.15 uur, zijn er twee opvoeringen van het levend schaakspel, van 19.30 tot 20.15 uur en van 20.30 tot 21.15 uur.

Wilt u zeker zijn van toegang tot Rozet? Stuurt u dan uiterlijk zaterdag 7 december een mailbericht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met opgave van het aantal gewenste kaarten. Meld u daarbij de naam van uw kind, dat meedoet aan het levend schaakspel, of de naam van de schaakvereniging waar u lid van bent. U krijgt via de mail bevestiging of de kaarten aan u zijn toegewezen. Consumpties in Rozet zijn voor eigen rekening. Maar de toegangskaarten zijn gratis. Een prachtige kans om een vorstelijk schaakspel mee te maken op een heel mooie Arnhemse plek!

Met vriendelijke groet,

Sjaak Aarden,

communicatie gemeente Arnhem

Terug naar overzicht van nieuwsbrieven "Levend Schaak in De Rozet".

Voor informatie zie:

–                    http://www.koninklijkhuis.nl/nieuws/nieuwsberichten/2013/november/prinses-beatrix-bij-officiele-opening-cultuurgebouw-rozet-in-arnhem/

–                    http://www.rozet en http://www.rozettrakteert.nl