Een gezellig avondje T7T. Veel spektakel en nog meer drama.

Etienne vindt dat ik nooit meer een wedstrijdverslag mag schrijven nadat ik de vorige keer ten onrechte zijn stelling kwalificeerde als minder. Vandaar vanavond alleen feitelijk waarnemingen. We zijn begonnen...

Ondertussen nog een mooi stukje vuurwerk van twee weken geleden. Verzin de absolute killermove en haar vervolg (meer dan 1 zet)...

FvanHoorn2_copy

Frank van Hoorn - Steven Glasbeek (wit aan zet!)

Zware strijd vanavond. Nadia heeft een extra pion op rij 2 van de tegenstander weten te krijgen. Sterk of Zwak? Het verschil tussen winst of remise tegen Steven Glasbeek.

Dick heeft in ieder geval weer eens veel plezier achter het bord. Gaat het dat ook wat brengen?

Vooruit, omdat ik het niet kan laten. Ik geloof geen zak van van de stelling van Etienne. Volgens mij wordt het nog een pittige avond voor hem. The terminator doet vandaag als invaller mee. Spektakel! Ook bij Fabio is er een diagrammetje voor het latere verslag te noteren.

De pret is over bij Dick. Twee pionnen achter en handjes schudden.

RRoelofs

Rik Roelofs - Dick Vliek (zwart aan zet)

De computer zegt dat Dick beter staat met zwart. Volgens Etienne geldt dit wel voor computers, maar niet voor mensen. Hij heeft uiteraard gelijk :-). Rik bewees dit ook en snoepte een pion en de partij.  Sjoerd weet  ondertussen te winnen al was er wel een blundertje nodig.

In de categorie zo zien we het graag de volgende stelling:

Glasbeek_Bloemendaal3

Steven Glasbeek - Nadia Bloemendaal (zwart aan zet)

Een hele thematische zet, waar nog flink wat reken werk in zet. Nadia vond 'm en sleepte daarna overtuigend het punt binnen.

Joost loopt zuchtend en steunend weg bij zijn boord. Dit eindspel had ik normaal gesproken blind gewonnen. Drama op het Olympus.

Ik heb het nog niet opgeschreven of er gebeuren nog verschrikkelijkere dingen op het bord bij Thomas Beerdsen - Mees van Osch. In een remise toreneindspel maakt Mees een verschrikkelijke misrekening, waarna hij gaat verliezen, waar het niet dat Thomas zes zetten nog een grotere misrekening maakt een simpel vierkant niet goed uittelt. Beide heren verlaten teneergeslagen de speellocatie. Dit soort blunders maken beide misschien 1 keer in de twee jaar en nu zitten er twee in 1 partij.

Etienne heeft ondertussen wel "gewoon" gewonnen van Frank van Hoorn. Ok, hij was het er wel mee eens dat die deze keer waarschijnlijk wat minder stond. Echter er was genoeg spel en een paar kleine onnauwkeurigheden bij Frank veroorzaakten snel een ruine. De confrontaties tussen Marcella en Iris en vooral tussen Justin en Jorick duurde toen nog even voort. In wederzijdse tijdnoodfase haalden de beide Gunthers de punten binnen.

De uitslagen:

1 FM Goudriaan, Etienne 3,5     15   Van Hoorn, Frank 3  1-0
3   Van Osch, Mees 2,5     4   Beerdsen, Thomas 3  1-0
2   Offringa, Joost 2,5     5   Lentjes, Noud 2,5  1/2-1/2
7   Roelofs, Rik 2     20   Vliek, Dick 2,5  1-0
8   Justin Gunther 2     13   Laan, Jorick 2  1-0
14   Van Willigen, Sjoerd 2     9   Bravo, Fabio 2  1-0
12   Glasbeek, Steven 2     16   Bloemendaal, Nadia 2 0-1
18   Vastenhout, Raimond 0,5     19   Preuter, Carlos 1,5 uitgesteld
11   Gunther, Marcella 0,5     17   Roelofs, Iris 0,5  1-0

Daarmee komen we tot de stand:

Nr Title Name Rating Score TPR W W-WE M/F

18   Preuter, Carlos** 1580 1,5 1676 2 0,31 M
19   Roelofs, Iris 1702 0,5 1436 0,5 -1,42 F
20   Vastenhout, Raimond** 1631 0,5 1522 1,5 -0,46 M

Eveneens live wasToren 6 - UVS 4. Een duidelijke 1-7. Twee gewonnen stellingen (materiaal voor en niks aan de hand) worden om zeep geholpen. Dan gaat het hard. Alleen Peter Lincewicz onttrekt zich aan de ellende.

De antwoorden op de bovenstaande stellingen:

Stelling 1: Pe6! (laat alle s bij zwart "hangen", na zetten als Te7,Te8 of Pe7) volgt Pe2-d4 en het paard op e6 zorgt ervoor dat de stelling instort als een kaartenhuis.

Stelling 3: b4!