“10 to 10” OFWEL HOE TWEE TORENS DE STRIJD MET ELKAAR AANGAAN

Beste mensen,

Het is alweer bijna het einde van het jaar 2018. Wat is dit jaar toch snel voorbij gegaan en wat hebben we genoten van de vele schaakpartijen die we hebben gespeeld. En wat is er veel gebeurd.

Uniek schaak- event “Chess on the River”.

De Schaakvereniging De Toren, Arnhem-Zuid, organiseert

“Chess on the River” op Zaterdag 15 Juni 2019, van 12:00 tot 15:00 uur

Uiterlijk aan boord 10:45 uur

Simultaan schaken met Jan Timman.

Uitnodiging van Schaakvereniging De Toren, Arnhem-Zuid, voor het simultaan schaken op maandag 27 mei 2019, zaal open 19:15 uur

We zijn zeer trots en verheugd, dat we de wereldberoemde Grootmeester Jan Timman voor de tweede keer bereid hebben gevonden, om als  simultaangever aan te treden.Speelgerechtigd zijn de clubleden van De Toren en enthousiaste schakers uit Arnhem-Zuid en omgeving. Ook de gevorderde thuis-schaker nodigen we hierbij van harte uit.. Ook als je niet wilt deelnemen maar toch graag de partijen wilt zien, ben je van harte welkom!

‘Best of the West’ Jan Timman (Amsterdam, 14 december 1951), zoon van twee wiskundigen, is met oud-wereldkampioen Max Euwe de vaandeldrager van het Nederlandse schaken. In zijn hoogtijdagen stond hij bekend als ‘the best of the West’, tussen tal van spelers uit de toenmalige Sovjet-Unie. In 1982 steeg Timman naar de tweede plaats op de wereldranglijst, achter de ongenaakbare Rus Anatoli Karpov. Timman werd negen keer nationaal kampioen en won tal van toernooien. Hij speelt nu competitie in Köln Porz (Duitsland) en Wageningen. Zijn Elo-rating, waarmee de sterkte van de schaker wordt aangegeven, is nu 2576, maar was ooit 2680.

Het simultaan schaken vindt plaats op sportpark Schuytgraaf aan de Marasingel 251 te Arnhem.

Inschrijven eventueel onder vermelding van ratingsterkte via de mail, bij de voorzitter van de SV De Toren Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. LET OP inschrijving stopt bij 30 deelnemers.

De kosten voor deelname zijn vijf Euro, na een bevestiging van meedoen, overmaken op NL 36 INGB 0006364318 ten name van Schaakvereniging De Toren te Arnhem

Deze simultaan wordt gesponsord door CR projectbureau, adviseurs openbare ruimte, altijd maatschappelijk betrokken.

Op Vrijdag 2 november 2018 zijn we uitgenodigd om een massakamp tegen de Velpse Schaakvereniging Velp te spelen. Deze massakamp wordt voor de eerste keer gehouden, het is de bedoeling er een jaarlijks traditie van te maken. We zullen het tegen de schakers uit Velp opnemen met 15 borden.

Hoe werkt SponsorKliks?

We hebben het SponsorKlikslogo op onze website geplaats.

Als men dan hier op klikt komt men onmiddellijk op de bedrijven die mee doen.

Als men dan vervolgens op de SponsorKlikspagina op een winkel klikt en een bestelling doet dan ontvangt SV De Toren geld.

De Schaakvereniging De Toren, Arnhem-Zuid, organiseert “Chess on the River” op Zaterdag 1 september, van 11:00 tot 15:00 uur Graag willen wij u uitnodigen om te gaan schaken op de rivier, volgens ons is dit een Nederlandse primeur.

De Schaakvereniging De Toren, Arnhem-Zuid, organiseert een simultaan schaak op maandag 14 mei 2018, zaal open 19:15 uur
We zijn zeer trots en verheugd, dat we de wereldberoemde Grootmeester Jan Timman bereid hebben gevonden, om als   simultaangever aan te treden.
Ook de gevorderde thuis-schaker nodigen we hierbij van harte uit.