De eind ronde van 4e klasse E was rustig. Doordat er maar 7 teams waren waarvan er zich 1 terugtrok bleven er maar 4 tems over voor de eindronde.

Toren9 mocht tegen de koploper en al kampioen Veenendaal 4. Helaas is het bij thuis wedstrijden moeilijker om je te concentreren. Al snel hadden Donato en Si Man verloren. Allebei omdat ze druk bezig waren met hun eigen aanval en niet in de gaten hadden dat de tegenstander ook een aanval had. Fabian speelde een rustige partij en het ging lang gelijk op. Met een pion achter leek er nog niet veel aan de hand, maar een slimme paardevork maakte een eind an de partij. Man Hiem kwam sterk onder druk te staan. De aanval op zijn koningsvleugel leek door te slaan. Hij was zo bezig met het afwenden van de matdreiging dat hij vergat dat zijn dame ook in stond en de partij was voorbij. Koen speelde degelijk. Aanvallend en met risico's. De tegenstander leek in het eindspel door te breken, wilde remise aanbieden omdat hij het niet vertrouwde, maar mocht dat niet van zijn teamcaptin. Hij deed dit niet goed en Koen wist eerder te promoveren en kreeg daarmee de overhand. Na het gedwongen afruilen van de dames gaf zijn tegenstander op. Lodewijk gaf het goede voorbeeld op bord 1. Een rustig opgebouwde partij. Iedereen was al klaar en hij zat keurig in het midden spel. De foute zet zag hij net te laat. Het koste hem een stuk tegen twee pionnen. Hij zag het niet meer zitten maar probeerde het toch nog. Helaas werd hij steeds verder teruggedrongen en kon het niet bolwerken.

Terugkijkend op het seizoen denk ik dat het voor een aantal spelers leerzaam is geweest. De resutaten waren niet goed maar er werd met plezier geschaakt en er stond een team. Zoals vanavond ook te zien was bij het klaar zetten van de borden.

Wij waren niet de enige die met 5-1 verloren ook Tornado ging met dezelfde cijfers ten onder tegen Bennekom. Dit alles verliep in een prettige sfeer mede dank zij de verzorgend taken van Monique.

Natuurlijk moeten we Veenendaal feliciteren met hun kampioenschap. Met ruime voorsprong hebben zij het gehaald. We wensen hun veel succes in de derde klasse.