Laten we het er gewoon op houden dat het leeftijdsverschil te groot was.

De wedstrijd is begonnen. Amber is er helaas niet bij maar Donato wilde graag invallen.

Bord      Speler
1             Lodewijk
2             Man Hiem
3             Fabian
4             Koen
5             Si Man
6             Donato

Ze waren enigszins ongerust toen Koem er om zeven uur nog niet was, maar die kwam toch 10 minuten later. Helaas moesten we ook nog wachten op de 2de auto, maar gelukkig kwam Morgot nog ruim op tijd. De reis verliep spoedig en ruim voor achten waren we er.
De toespraak van te voren was zoals vaker.

Gebruik je tijd en schrijf de zetten goed op.

Even kijken of ze dat ook doen.

20:30 uur

Het gaat rustiger dan vorige keer, maar nog steeds snel. Hun tegenstanders die qua leeftijd hun opa zou kunnen zijn, zoals de wedstrijdleider al aangaf, gaan daar vrolijk in mee.

Veel valt er nog niet te zeggen. Zowel Fabian als zijn tegen stander hebben een dubbel pion,
Man Hiem heeft een leuk trucje en gaat een pion winnen. Donata staat een pion achter en heeft een pion door laten lopen naar zijn derde rij. Lodewijk speelt lekker na voren. Si man begint heel degelijk.  Ook Koen heeft een rustige opening. Bennekom heeft al 3 keer gewonnen, dus het zal wel een zware kluif worden.

21:00

Donato heeft kansen gehad. Hij dacht een stuk te winnen maar verloor een kwaliteit.

En een daarna een stuk winnen of verliezen dat maakt veel verschil. Fabian staat iets achter en hij krijgt het moeilijk. Si Man moet veel geduld hebben. Haar tegenstander denkt lang na, maar de partij staat nog gelijk. Man Hiem doet het goed en heeft de aanval van zijn tegenstander afgeslagen. Lodewijk probeert de druk er op te houden, de tegen stander heeft niet kunnen rokeren.  Koen staat een pion voor en deze voorsprong wordt tot nu toe gekoesterd, het ziet er goed uit. Het kan nog alle kanten uit.

21:30

De tegenstander heeft toegeslagen. Donato met een vol stuk  en pionnen achter gaf op. Bij de analyse bleek dat hij goede winst kansen had. Geen loper a5, waarmee je het stuk weggeeft, maar loper d4  wat een volle toren wint! Ook bij Fabian was het een klein verschil wat de doorslag gaf. Hij gaf de a lijn aan zijn tegenstander zodat deze met zijn toren kon binnen vallen en daarmee was het pleit beslecht. Si Man heeft haar dame weggeven en probeert het nog wel maar staat onder grote druk. Koen is zijn pion voor kwijt en heeft een gelijke stand op het bord. Man Hiem heeft zijn pion voor nog steeds en heeft nog steeds goede kansen. Lodewijk blijft aan het aanvallen maar heeft nog geen doorbraak. Wat goed is om te zien is dat de tijd veel beter gebruikt wordt en er wordt gevochten om ieder pionnetje.

22:00

Siman heeft verloren. Als ze haar dame niet had weggegeven had ze zeker kansen gehad.

De heren vechten voor wat ze waard zijn. Koen staat gelijk maar zijn laatste zet is helaas wat minder.

Lodewijk heeft een pion verloren, maar de stelling biedt zeker nog mogelijkheden.  De partij van Man Hiem is geweldig. Het aantal stukken die in staat, verdedigt worden of gepend staan is legio. Een foutje is fataal en dat geldt voor beide spelers. Een hele mooie partij om naar te kijken.

22:30

Er is gevochten maar helaas heeft Lodewijk geen stand weten te houden. Een mooie partij verliezen dat moet kunnen. Koen is jeugdig en hoopt dat zijn tegenstander door de tijd gaat, wat er niet echt in zit. Hij heeft goed gespeeld en had tot het laatst toe kansen. Man Hiem  staat een stuk achter en heeft het moeilijk. Nog even kijken. Nee het is voorbij. Hij gaat de fout in.

De uitslag laat helaas niet zien hoe goed er gespeeld is. Hulde aan de tegenstander. De jeugd heefd het af moeten leggen  tegen de ouderen.