{jcomments on}De wedstrijd is begonnen. Na een korte toespraak, denk na voor je zet gebruik je tijd en dergelijke is aan het klokgetik te horen dat hier nog winst valt te halen. Maar we zijn er. Eerst de bord opstelling

1. Fabian
  2. Lodewijk
  3. Amber
  4. Koen
  5. Man Hiem
  6. Bart, onze invaller.

19:45
Ik moet even aan het tempo wennen na gisteren bij het 5e en bij het 4e, maar de strijd is losgebrand.

T9_2010_1

Het is nog overzichtelijk en het gaat op de meeste borden gelijk op, behalve op bord zes waar bram al onder druk wordt gezet, maar misschien al een goede verdediging heeft gevonden. Bij Koen en Fabian zijn er wat stukken van het bord. Amber, Lodewijk en Man Hiem doen het rustiger aan. Bram staat een stuk voor.

20:00
Na een vlot begin wordt er nu wat rustiger gespeeld. Wat opvalt is dat de jeugd evenveel tijd gebruiken als hun tegenstander.. Maar het zijn al echte schakers gezien de rust en hoe ze noteren.  Fabian heeft zijn dame weggegeven, maar vecht rustig door.

T9_2010_2

Amber en Lodewijk spelen een rustige partij waar nog niet veel over te zeggen valt dan natuurlijk dat het prima penningen zijn. Koen en Man Hiem staan wat minder. Bart zit een goede partij te spelen ik denk niet dat hij zijn tegenstander nog een kans geeft

20:15
Koen krijgt een stuk cadeau, eens kijken of hij dat vast kan houden. Even de opening met Fabian doorgelopen.

20:30
Koen staat een toren en een pion voor, dat kan niet meer mis, De tegenstander geeft op.
Klaar met de analyse en Man Hiem komt naar buiten. Verloren, even een pionnetje snoepen kostte hem een stuk, verder zag zijn partij er goed uit.

21:00
Hoe staat het er verder voor. Bart moet winnen met twee stukken meer. Amber staat een stuk achter en het wordt moeilijk om nog terug te komen. Lodewijk staat twee pionnen voor maar daar staan nog relatief veel stukken op het bord. Lodewijk heeft een meer dan leuke zet gedaan, maar of dat goed uitpakt dat weet ik nog niet, maar hij heeft het in ieder geval geprobeerd!

Bart heeft gewonnen, na het weggeven van zijn laatste stuk gaf zijn tegenstander op.
Amber heeft verloren. Jammer na een goede opening en middenspel een vork over het hoofd gezien.

21:30
Lodewijk makt het spannend hij staat voor een dame tegen loper en paard. Hij kan zijn team aan een remise helpen. Hij zet een mooie aanval in en de tegenstander ziet dat het niet meer gaat lukken.

3-3 een mooie uitslag om mee te beginnen. Wat het team wel op valt is dat alle zwart spelers gewonnen hebben. Misschien een tip aan de docenten om aandacht te geven aan de opening voor wit?

Het was een mooie avond en het eam is tevreden en ziet uit naar de volgende wedstrijd.