Toren 8 verliest de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen met 4-2 van Elster Toren 2.

Voor Toren 8 begon het seizoen in OSBO 3G met een thuiswedstrijd tegen het tweede team van Elster Toren. Gelijk al een van de sterkste teams uit onze poule, met een gemiddelde rating die bijna 200 boven die van ons lag.

De avond begon goed toen Rico na 15 minuten spelen kwam melden dat hij gewonnen had. Zijn tegenstander dacht in de opening de pion op e4 te kunnen slaan, maar na een schaak met de Dame ging er een paard van het bord.
Franke weerstond de druk op zijn koningsvleugel na ongeliijke rokade goed, maar verspeelde zijn Dame door deze op een verkeerd veld te plaatsen. Jan Looyen kon na flink afruilen op zijn koningsvleugel schaak op de onderste rij met verlies van toren niet voorkomen.
De laatste drie partijen gingen door tot de laatste minuten. Kees en ex-Torenaar Hans Donker besloten tot een remise. Gezien de rating die Hans bij de Toren had een goede prestatie van Kees. Jan Straatman kwam in een eindspel met Toren, Paard, wat pionen en nog enkele minuten op de klok. Uiteindelijk ging Jan door de klok. Ikzelf had weer eens veel tijd verbruikt en na onder de matdruk uitgekomen te zijn en een kwaliteit gewonnen te hebben, accepteerd ik het remiseaanbod, met een minuut op de klok.

Al met al met een 4-2 verlies geen slecht begin van het seizoen.

1 Jan Straatman 1538 Jan Delhaye 1687 0-1
2 Mark van Gemert 1511 Kamran Roodsaz 1587 ½-½
3 Franke van Netten 1462 Hans Polman   0-1
4 Jan Looyen 1446 Peter Bongers 1589 0-1
5 Kees Spruijt 1449 Hans Donker   ½-½
6 Rico Langenheim   Martin van den Eijk 1543 1-0

Volgende wedstrijd is uit tegen Mook 2. Daar moeten we punten kunnen pakken.

Mark

OSBO 3G