Velp was gewoon te sterk.

Vrijdag 14 februari schaakten we thuis tegen Velp 1 op de 2de etage samen met Next Level.

T5b1tn4

Helaas kon Dick niet meedoen. Hij speelde naast ons in de Next Level tegen kleine Beer. Hij werd vervangen door Mark. We wisten dat Velp sterk was, heel sterk. Staat momenteel eerste en is ook op rating duidelijk de sterkste. We bedachten een klein plannetje. Offeren op bord 1. Dit werd misschien wel doorzien doordat we wel erg vroeg onze plaatsen innamen aan de borden. Hierdoor kon Velp zijn opstelling hierop aanpassen, maar het kan ook zijn dat ze van te voren dit al hadden bedacht.

Bord 1 speelde Malcolm. Hij deed zijn bril af en was de enige die een vol punt pakte door een truck die zijn tegenstander niet doorzag. Een mooie verdiende winst tegen een sterke tegenstander. Geert speelde op bord 2 en startte met een slechte opening en verloor een stuk in het middenspel en was daardoor kansloos. Ik speelde op bord 3, mijn opening was een kopie van de opening van Malcolm. Martijn hun kopman was mijn tegenstander met een rating van ruim 2000. Hij was duidelijk een maatje of 2-3 te groot voor mij. Niks aan te doen. Bord 4 was voor Bart, die kwam er ook niet aan te pas.

T5br5tm8Bord 5 met invaller Mark duurde het langste. Een steady partij met een prima remise. Bedankt voor het invallen. Alec speelde op bord 6 en kwam een pion voor in het middenspel. Maar kon het niet uitbouwen naar winst. Hij kwam in een toren eind spel dat een remise opleverde. Rembrandt op bord 7 kwam redelijk goed uit de opening waarbij hij een pion offerende voor meer ruimte/initiatief. Uiteindelijk werd de pion verlies toch fataal in het eindspel. Jammer maar goed geprobeerd. Op bord 8 ging Quirine ten onder omdat ze een paard liet vastzetten waardoor ze de hele partij met een paard minder speelde.

Velp was duidelijk een maatje te groot voor Toren 5j. Zij zullen ongetwijfeld kampioen gaan worden en promoveren naar de 1ste klasse. De laatste 2 wedstrijden moeten we gaan winnen om niet te gaan degraderen. We gaan ervoor.

Meer foto's ga naar Picasa.