Iets na achten begint Toren 4 aan de vierde ronde van de OSBO competitie. De tegenstander is VSG 1.

De opstelling is als volgt:

Toren 4  VSG 1
K. Venne  R. Boterenbrood
J. Kruiver  S. Westra
T. Brans  E. Keijer
D. Vliek  J. Lambrechts
P. Lincewicz  G. De Hoop
N. Matser  B. West
B. Zahmat  M. Van Heuzen
L. Van Hattum  C. Petersen

Om 20:30 uur maak ik mijn eerste rondje langs de borden. Koen heeft op bord 1 de caro-kann gespeeld. Jeroen, die zijn 1e wedstrijd van het seizoen speelt, heeft de koningsgambiet gespeeld. Op bord 3 heeft Tom een variant van het siciliaans gespeeld. Dick heeft op bord 4 de grand prix variant van het siciliaans gespeeld. Peter, op bord 5, heeft de Pirc gespeeld. Niels heeft een gesloten variant van het siciliaans gespeeld. Babak heeft de siciliaanse opening gedaan. Lex heeft een doorschuif variant van het Frans op het bord gekregen.

Om 21:00 uur staat Koen is nog steeds gelijk, ze zijn net de opening uit. Jeroen is nog bezig met de opening. Er valt na 1 uur spelen nog niets te zeggen over zijn stelling. Ook Tom staat nog gelijk, alleen staat hij wel een half uur achter in tijd. Dick heeft vandaag ervoor gekozen om aanvallend te spelen. Tot nu toe lukt dit aardig. Peter staat, net zoals de eerste 4 borden, nog gelijk. Over zijn stelling valt weinig te zeggen. Bij Niels kan ik eigenlijk hetzelfde typen als bij Peter. Hij staat nog gelijk, maar heeft wel een iets betere stelling. Babak heeft ervoor gekozen voor de aanval. Zijn koningsstelling ligt open. Ik ben benieuwd of het in zijn voordeel is. Lex staat nog gelijk, maar staat positioneel wel iets minder.

21:30 uur Koen staat na 1,5 uur spelen nog steeds gelijk. Hij staat wel 10 minuten voor in tijd. Jeroen speelt een goede wedstrijd. Hij staat nog gelijk, maar staat wel een half uur achter in tijd. Tom staat een stuk tegen pion achter, hij heeft geen compensatie er voor terug. Bij Dick is er sinds de vorige keer weinig veranderd. Peter staat nog gelijk, maar staat positioneel beter. Niels staat nog gelijk, en over de stelling valt ook niet zoveel te zeggen. Hij staat wel 25 minuten achter in tijd. De agressieve opening van Babak lijkt toch zijn vruchten af te werpen. Lex gaat een stuk verliezen.

Op dit moment denk ik dat Toren 4 gaat verliezen met 5-3

21:45 uur: Tom heeft helaas verloren. 0-1

21:55 uur: Lex heeft verloren. Stand is nu 0-2

22:10 uur: Koen staat nog steeds gelijk, en heeft zojuist(bij een 0-0 stand) remise aangeboden. Jeroen staat nog steeds gelijk, maar de tijd lijkt zijn grootste vijand te gaan worden. Staat zo'n 40 minuten achter in tijd. Bij Dick is er nog steeds weinig veranderd. De stelling is nog steeds gelijk. Peter staat nog gelijk, maar lijkt wel een iets betere stelling te hebben. Niels verbeterd zijn  stelling beetje bij  beetje, hopelijk levert het hem een overwinning op. Babak staat iets beter. Een voordeel voor hem is dat hij een uur voorstaat in tijd.

22:15 uur De tegenstander van Koen heeft het remise aanbod aangenomen. 0.5 - 2.5 is de stand nu.

22:30 uur Aangezien sommige partijen hun einde naderen, ga ik vanaf nu sneller achter elkaar de verslagen typen. Jeroen lijkt langzaamaan in de problemen te komen. Bij Dick is er sinds de vorige keer precies 1 zet gespeeld, er valt nog steeds niets te zeggen. Peter probeert zijn betere stelling om te zetten in winst, hopelijk lukt dit. Bij Niels is er niet veel veranderd sinds de vorige keer. Nog steeds een iets betere stelling. Babak probeert zijn grote tijdsvoorsprong nu ook om te zetten in een overwinning, hij lijkt mij aardig op weg.

22:50 uur Jeroen heeft verloren, ondanks dat hij het zelf geen goede wedstrijd vond, ben ik wel tevreden met zijn spel. 0.5 - 3.5

Bij de andere borden lijkt er niet veel veranderd te zijn. Een nederlaag voor Toren 4 lijkt niet meer te voorkomen.

22:55 uur: Babak heeft op de een of andere manier het voor elkaar gekregen om de partij te verliezen. De stand is nu 0.5 - 4.5 Dit betekend dat Toren 4 de wedstrijd met VSG 1 heeft verloren.

23:05 uur: Dick lijkt eindelijk iets beter te staan. Peter heeft eenstuk gewonnen in een eindspel,  het lijkt gewonnen voor Peter. Niels staat nog steeds gelijk, maar staat positioneel wel iets beter. De overwinningen van Toren 4 komen helaas te laat.

23:15 uur Dick heeft remise gespeeld. Helaas verliest Niels,  nadat hij de hele partij beter stond. 1-6

23:25 uur  Peter is als enige nog bezig,  en lijkt te gaan winnen.

23:30 uur Peter is onder de 5 minuten gekomen. Zal hij de tijdnood stress weerstaan en het punt binnen slepen?

23:35 uur Peter wint. Toren 4 verliest met 2-6. De uitslag is geflatteerd.