Na de afdroogpartij van Toren 5 tegen Zutphen hebben we wat recht te zetten. Er wordt een spel nagespeeld. Op bord 1 zal Sjoerd dan de honneurs waarnemen. Tijdens de team bespreking even de verbeteringen
doorgenomen. Ik speel niet en Bart is er deze keer bij. Twee grote pluspunten.

t42Helaas is er morgen weer een belangrijke wedstrijd in Eindhoven waar alleen Bart en Frank niet mee doen.

Een half uur onderweg en eens kijken hoe het er voor staat. Ze gaan verliezen! Dank je voor dit commentaar Catheleijne maar dat lijkt me wat voorbarig.

Bord 1 staat gelijk, dat zien we volgende week.

Alec staat een stuk tegen een vrijpion achter. Weer te snel wat weggegeven. Bart, Maureen, Quirine en Frank zijn rustig begonnen. Noah gaat een kwaliteit winnen. Geert staat een pion achter maar dat hoort bij de
opening. We staan dus iets minder dan ik had gehoopt.

20:30 uur

Alec heeft te veel afgeruild en staat nu een vol stuk achter. Quirine stond wat minder, maar heeft ze een leuke aanval? De tegenstander van Geert moet nadenken, Frank komt net zeggen dat hij dat niet goed gedaan heeft. Geert heeft gewonnen 1-0. Maureen gaat goed. Frank en Bart doen het nog rustig aan. Noah heeft ook gewonnen, let je even niet op 2-0.

t4121:30 uur

Wat een avond. Er moet van alles geregeld worden en ondertussen is de stand 3-1. Quirine’s tegenstander gaf op, hij miste de juiste zet. En voor Alec is het over. Hebben we nog Maureen, Bart en Frank. Ik kan lang kijken
maar wat valt er te zegen. Maureen denkt weer lang na.

22:15 uur

Bart staat een pion voor en Maureen ook! Van Frank durf ik het nog niet te zeggen.

En dan gaat het snel. Maureen heeft ongelijke lopers en geen aanvalsmogelijkheden ondanks een pion meer, maar een mooie partij en remise. Bart speelde rustig verder en zijn tegenstander heeft weinig kans gehad. De tegenstander van Frank kwam in tijdnood en had een mooie stelling en tegen een ongedekt stuk zeg je geen nee.

Tussenstand  5½ - 1½ . Aan Sjoerd volgende week de taak om het af te maken.

Circa 30 foto's van T3, T4 en T6 die speelde op 11 november op het Olympus in de externe wedstrijden zijn te zien op Picasa (klik hier).

En Sjoerd heeft het afgemaakt en hoe. Als je na een zet of tien, met zwart actiever staat dan wit. Waarna je een stuk offert tegen twee pionnen en vervolgens het stuk weer terug kan winnen, dan speel je toch een sterke partij. Daarna probeerde de tegenstander de partij nog te keren maar dat koste hem zijn dame. En wat voor gevoel geeft je dat dan, dan loop je in de wolken en vergeet je even d euitslag door te geven. Sjpoerd hetzij te vergeven want het was een mooie prestatie.