Na toren 2 en 3, mag toren 4 het opnemen tegen Velp. Kunnen ze net als de andere teams winnen?

Toren 4  STUNT!!!!!

Bijna

Een korte teambespreking is wel nodig. Het is even een ander niveau. Dat moeten ze goed beseffen om daar na toch hun eigen spelletje te spelen. Volgens mij hebben ze er zin in.

20:00 Uur
De tos.
Erik mag kiezen. En bord 1 speelt met wit.
Een vriendelijk welkomstwoord en een korte uitleg van de OSBOcup specifieke regels.

De opstelling

Karel Huiskamp               -   Erik Duijm

Erica Belle                         -   Yassine Mouhdad

Eric de Winter                  -   Raimond Vastenhout

Hans van Capelleveen    -   Alec Wolters

De gemiddelde rating per team scheelt ongeveer 300, dus we hebben het volste vertrouwen in de goede afloop. De tegenstander van Erik moet nog komen, die woont het dichtstbij. Yassine wacht al vijf minuten op de eerste zet van zijn tegenstander. Bij de andere twee borden zijn ze al wel bezig.

20:30
Het ziet er rustig uit. Alec erg degelijk al denkt hij wel lang na. Raimond is wat brutaler en hij heeft de aanval ingezet. Yassine loopt achter in de ontwikkeling van zijn stukken en bij Erik is er nog niet veel gebeurd.  De toeschouwers Theo en Marco zijn ook een potje gaan spelen. Het zal nog wel even duren voordat er echt wat gaat gebeuren.

21:00
Alleen de partij tussen Theo en Marco is bijna voorbij, klein foutje van Marco met grote gevolgen.
Bij de partijen die er toe doen moet ik nog even geduld hebben. Maar ze gaan rustig verder en het ziet er dus nog goed uit. Ik blijf benieuwd wat ze er van zullen  maken.  De stemming zit er in en ze vinden de tweede partij tussen Theo en Marco ook interessant.

21:40
Een prestatie om trots op te zijn. De heren zijn goed geconcentreerd bezig en op geen enkel bord staan ze slecht, het ziet er gewoon degelijk uit. Dan begrijp ik eigenlijk niet wat het probleem bij de externe competitie is, daar hadden ze veel meer kunnen halen, zeker zoals ze nu spelen!!!!  Raimond staat zelfs goed, met zijn aanvallende spel. Op de overige borden moet het middenspel nog beginnen, er staan nog veel stukken op het bord.

22.10
Er is nog steeds niets veranderd! Geweldig hoe ze hier aan het vechten zijn!  Alec moet op zijn tijd gaan letten, 20 minuten verschil is veel. Erik voert de druk op zijn tegenstander op en Raimond gelooft in de overwinning, hij staat zelfs een kwal voor! Bij Yassine staat er nog een gesloten stelling op het bord. Ik ben benieuwd op welk bord de eerste doorbraak zal plaats vinden.

22:50 uur
Erik heeft winst kansen, Raimond gaat een pion verliezen maar houdt zijn kwal voor. Alec komt wel onder druk mar is er nog niet af en Yassine vindt dat hij nog steeds gelijk staat. Er gebeurt van alles en de spanning is om te snijden. Zijn er mogelijkheden? Ja die zijn er.  Daar waar Alec minder tijd heeft, staan Raimond en Yassine ruim in tijd voor.

23:15
Alec heeft helaas verloren. Een kleine onoplettendheid koste hem een kwal en zijn tegenstander kwam binnen en was het over. En ja dan kan je nog niet weg want gezien de stand kan het wel eens uitdraaien op snelschaken.

23:40
Spannender kan het niet worden. Als ze rustig door spelen zijn er zeker kansen. Erik gaat een stuk winnen. Raimond staat nog steeds een kwal tegen een pion. Yassine staat onder druk maar zijn tegenstander wilde remise aanbieden. Op zich is dat al een prestatie! De stand is gelijk Erik heeft gewonnen. Op de andere borden zijn de tegenstanders in tijdnood. Raimond moet uit kijken en Yassine zit er ogenschijnlijk nog heel rustig bij. Ik niet meer. Op beide borden 2 tegen 10 minuten, maar Raimond heeft een pion meer en is zijn kwal  kwijt. Maar hij heeft gewonnen 2-1 voor wie had dat gedacht. Nu Yassine nog. Wat een wedstrijd!  Zijn tegenstander had nog één minuut op de klok, maar het was voorbij. 2-2 us gaan we vluggeren. Dit tot grote schtijk van de ouders.

00:10
Raimond heeft gewonnen!
Yassine verliest al knikebollend.
Alec heeft verloren
Erik verliest, zijn tegenstander had nog 3 seconden op de klok.

Net verloren maar wat een resultaat!!!!!!!!