In een verre van vlekkeloze match heeft Toren 3 de volle buit gepakt tegen Kasteel 2. Toen de kruitdampen van verprutste stellingen en over en weer weggegeven stukken waren opgetrokken stond er een 21/2-51/2 eindstand op het wedstrijdformulier.

T Het Kasteel 2 1641 De Toren Arnhem 3 1805
1. Simon van   Dijk 1558 Jan   Puyman 1945 0 1
2. Bram   Rutten 1455 Malcolm   Lok 1811 0 1
3. Rob Duin 1904 Ben McNab 1849 ½ ½
4. John   Klein Douwel 1853 Jan   Willem van Willigen 1827 ½ ½
5. Mark   Topper 1595 Karl   Denys 1787 ½ ½
6. Leo van   Dijk 1598 Dick   Vliek 1677 0 1
7. Niels   Radder 1575 Fred   Beumer 1804 1 0
8. Jos   Steinmann 1589 Raimond   Vastenhout 1738 0 1

Kasteel 2 komt met de sterkste schakers op bord 3 en 4, gelukkig net tegen 2 erkende remiseschuivers. Op de overige borden is het ratingverschil rond de 200 punten in ons voordeel.

Raimond speelt geen grootse pot, moet een remisevoorstel weigeren en krijgt prompt een volle Toren cadeau. Zo komen we vlot aan de leiding (0-1).

JW zit tegen John Klein Douwel in een schuifpartij waarbij geen van beiden risico durft te nemen. De uiteindelijke remise is dan ook het logische gevolg (1/2-11/2).

Na een uitstekende opening heeft Karl z'n tegenstander tegen de touwen maar vergeet door te drukken. Een grote afruil zorgt voor evenwicht, Karl ziet het niet zitten om door te spelen en pakt remise (1-2).

Fred komt totaal gewonnen te staan en gaat er eens goed voor zitten om het mooi af te maken. Uit het niets loopt hij tegen een dodelijk Torenoffer aan en levert zijn Dame in en een "zekere"overwinning (2-2).

Ben metselde zich vakkundig in tegen de sterke Rob Duin. Rob bleef het lang proberen maar Ben gaf geen krimp en onder druk van de tijd moest de Wijchenaar remise nemen (21/2-21/2).

Invaller Dick (voor Ron) liep mopperend over z'n zwakke spel rond, maar zo zag het er helemaal niet uit. Een sterk Paard op d6 van z'n tegenstander werd gecompenseerd door twee ijzersterke Lopers. Kwaliteitswinst zorgde voor een dikke plus en toen hij de resterende Toren cadeau kreeg was het gebeurd (21/2-31/2).

De partij van de dag kwam zonder enige twijfel op het conto van Malcolm. Met wat vijandelijke stukken buitenspel ging hij vol voor de Koningsaanval, stapelde probleem op probleem tot het mat niet meer te pareren was. Erg leuk om te zien (21/2-41/2).

Jan speelde rustig en oerdegelijk, pakte in het middenspel een kwaliteit mee en stond zeer goed. Het technisch uitspelen ging vlekkeloos en de overwinning kwam geen moment meer in gevaar (21/2-51/2).

Nog even de overige uitslagen: Rokade1 - UVS3 3-5, ASV6 - Veenendaal3 3-5 en PION2 - Elster Toren1 31/2-41/2. We staan dus aan kop!

De volgende afspraak is op maandag 9 november in de Steenen Camer tegen Rokade 1.

Teamleider,

Jan Willem