Direct na aankomst had Steven nog een klein kwartier nodig om zich te ontvouwen, had Ben meerdere malen een traantje weg moeten pinken en probeerde ik mij groot te houden. Kortom, we zijn in Winterswijk, we zijn op zoek naar een puntje of meer en we reden langs Aalten zonder Wanda gezien te hebben.

De opstelling:

De stand van zaken in de competitie:

13:30

Vandaag staat ook de match tussen Almere 2 en HSP/Veendam op het programma waar wij natuurlijk met extra aandacht naar zullen kijken.

Thomas heeft al na een aantal zetten remise aangeboden, hetgeen na enig denkwerk geweigerd werd. Ben zit met een glimlach aan het bord en zal ongetwijfeld in gedachten bij zijn Wanda zijn. Deze nieuwe opbloeiende liefde zal hopelijk niet ten koste van zijn spel gaan maar is wel de directe aanleiding voor het thema van vandaag "Alles voor Wanda".

Wanda

ik schreef Wanda in het zand
maar de zee spoelde hem weg

ik kerfde Wanda in een boom
maar door de tijd groeide hij weg

ik schreef Wanda in mijn hart
en daar bleef hij voor eeuwig staan

Een eerste blik op de borden verhelderd nog weinig en we zijn zo bij u terug.

14:30

Een nadere blik op de borden:

Bij Geert valt de enorme voorsprong in tijd (0:30 - 1:15) op, terwijl de opening nog maar net uit de theorie is. Geert heeft een zeer prettige stelling op het bord. Bij Thomas zien we een pion achterstand die vermoedelijk geïnvesteerd is om het centrum op te blazen maar ik kan me niet voorstellen dat de huidige stelling is zoals Thomas deze graag had willen zien. (red. Thomas zelf meldt inmiddels dat ie stomweg een pion weg gaf). Mathieu speelt tot dusver een puike partij en lijkt het initiatief naar zich toe getrokken te hebben. Rein heeft ergens een pionnetje gesnoept. Bij Ben is nog weinig aan de hand.

En over Ben gesproken gooien we er even een klassieker tegen aan. (red. overigens niet handig om deze al in het begin van een relatie te gebruiken).

Rozen zijn rood,
viooltjes zijn blauw.
Ik dacht dat ik lelijk was,
maar toen zag ik jou.

Jorick hanteert een alternatieve aanpak, anders kan ik het niet noemen, en hopelijk zal dit tot een wederom onnavolgbaar punt leiden (red. zoals vorig jaar toen hij zijn tegenstander mat achter de paaltjes mocht geven). Ron's stelling ziet er ook prima speelbaar uit. Tenslotte is de klassieke Najdorf op het bord bij Steven er eentje waar zwart inmiddels de koningsaanval aan het opzetten is. Steven heeft al drie zetten de kans gehad om een pion op b2 te snoepen maar doet dit (bewust?) niet.

16:30

Wifi is een groot goed en zeker als het werkt. Na bijna twee uur zonder Wifi, lijkt deze nu weer terug. En wat heeft u gemist?Thomas gaf op, Mathieu gaf een pion weg zonder enige zichtbare compensatie, Rein moet op zijn tijd letten en staat inmiddels ook een pion achter. Geert heeft nog steeds voorsprong in tijd en initiatief maar de vraag is of het zich ook gaat uitbetalen. Ben speelt remise na een prima partij.

Over Ben gesproken, ik heb inmiddels al van meerdere personen de vraag gekregen of ik niet een foto wil plaatsen van Wanda. Helaas geeft vriend Ben vooralsnog geen verdere info en dus ben ik zelf maar gaan googelen. En hier zijn de drie kandidaten die ik heb gevonden via google. Naast deze dames moet er nog een Wanda Fles zijn met haar eigen kapsalon in Aalten.

Ron verplettert zijn tegenstander en pakt een punt. Jorick gaat van een slechte stelling naar een kwal voor en daarna weer gelijk. Steven tenslotte heeft zijn tegenstander in de tang en staat een kwal voor maar heeft een doorgebroken pion om rekening mee te houden.

17:00

En we kunnen het kort en bondig maken, ik baal als een stekker van de slechte Wifi verbinding alhier, Mathieu verliest, Rein verliest en om nog onduidelijke reden verliest ook Steven die me toch vlak ervoor goed leek te staan. 1,5-4,5

Inmiddels via de whatsapp het idee aangeleverd gekregen dat Ben, om zijn Wanda te verrassen met Valentijn, gekleed in een Kilt wellicht een serenade met doedelzak onder haar raam kan brengen. (De redactie vraagt zich af of de inzender van deze ingeving wellicht vergeten is zijn pilletjes in te nemen).

Volgens een andere reactie zou Ben wellicht indruk kunnen maken met het werpen van een boomsteen, gelijk als op de highland games. (red. deze gaan we nader onderzoeken). Uiteraard is het nu dan wel weer tijd voor een gedichtoptie:

je hebt hele dikke
en je hebt hele platte
De mooiste zijn de bolle
maar soms gaan ze hangen
Als het goed is heeft Wanda er ook twee
en Ben zit daar helemaal niet mee!

Uiteraard komt Jorick alsnog op een kwal voorsprong, mishandelt de tegenstander het eindspel en wint hij alsnog.

Cadeautips voor Ben om aan Wanda te geven voor de Valentijn stromen ook binnen en kunnen natuurlijk ook niet ontbreken en dus geven we onze top drie tips:

Tip 1   Tip 2   Tip 3

En Geert speelt vrolijk verder en wijst het remise-aanbod van zijn tegenstander resoluut af.

17:50

Geert speelt het bijzonder knap uit en dus komt de eindstand op 4,5-3,5 en helaas zullen we dus zonder matchpunten huiswaarts moeten keren.