Het jeugdteam van Toren 11 heeft de laatste wedstrijd tegen de Variant uit Huissen gewonnen met 4½ - 1½.

Hoe onze eerste bord speelster Quirine het gered heeft weet niemand, maar met vervoer per auto, per bus, liftend en per taxi wist ze al de files te omzeilen en was ze na de huldiging op het stadhuis toch nog op tijd op de Olympus. Aangezien de Variant maar met 5 man aanwezig was werd besloten dat Quirine een rustig avondje verder kon hebben; het eerste punt was binnen.

Alec op bord twee moest daarentegen volop aan de bak. Zijn tegenstander stormde op een gegeven moment met 5 vrijpionnen naar voren. Alec bleef rustig, gooide er een mooie paardvork tegenaan en de tegenstander gaf teleurgesteld op. Luuk stond telkens iets beter en zorgde zoals gewoonlijk voor druk bij de tegenstander. Uiterst bekwaam maakte hij het af.

Noah stak vrijdag in grote vorm. Voordat de tegenstander het in de gaten had viel Noah met een pion de dame aan en gaf venijnige schaakjes. De tegenstander, die de voorafgaande combinatie gemist had bleef niets anders over dan de dame te geven, waarmee de partij verloren was. Amber trof een tegenstander die erg agressief speelde en binnen de korte tijd haar toren in de hoek sloeg. Amber vocht sterk terug, kwam zelfs in het voordeel, maar op het eind kantelde de partij opnieuw helaas. De partij van Agnes leek het meest op een flipperkast. Dan stond Agnes beter, even later haar tegenstander. De remise was dan ook een terechte uitslag.

TOREN 11j  -  Variant 2j                   4½ - 1½
1. Quirine Naber                    -  N.O.                          1 – 0R
2. Alec Wolters (1282)              -  Bram Arends (1315)            1 – 0
3. Luuk Lin (1239)                  -  Jerry Tijssen (1049)          1 – 0
4. Noah Goldsmid (1126)             -  Tim Schweden                  1 – 0
5. Amber van den Broek (1048)       -  Jeroen Hofs                   0 – 1
6. Agnes Choynacki                  -  Ronald Nijenhuis (1084)       ½ - ½

Eindstand:                 MP - BP
1. Zevenaar 4              11 – 23½
2. Doesborgh 2              9 – 23½
3. TOREN 11j                9 – 22½
4. Theothorne 2             8 – 26½
5. ASV 11                   8 – 18
6. Variant 2j               5 – 19
7. Rheden                   4 – 17½
8. Schaakstad 8             2 – 15½

Rangen en Standen 4C

Alles overziende hebben we een goed seizoen gedraaid. Tegen Zevenaar waren we niet erg gelukkig en tegen ASV hebben we het een beetje verprutst, anders had het kampioenschap er zeker ingezeten.

Quirine trof het aan bord 1 niet altijd met soms zware tegenstanders. Alec aan bord 2 scoorde 6 uit 6 en werd topscoorder. Het was een genot om Luuk en Noah te zien combineren. De vechtlust van Amber en Agnes om soms vanuit een moeilijke positie weer terug te komen was bewonderenswaardig. Man Hiem en Ian bedankt voor de goede invalbeurten.

Ons team heeft dit seizoen enorm veel progressie gemaakt. Hopelijk worden er niet te veel spelers van ons team weggekocht zoadat we volgend seizoen iedereen kunnen verslaan. Michel nog bedankt voor je support.

Harry en Theo

T11j