We begonnen vrijdag de uitwedstrijd tegen Zevenaar al met een handicap

doordat kopman Alec met vakantie was en Luuk niet op kwam dagen. De overige 5 deden hun best en kwamen dichtbij de puntendeling en zelfs een overwinning leek even mogelijk.

Amber scoorde als eerste door met een mooi stap 3 torenoffer gevolgd door een paardvork materiaal te winnen. Doordat haar tegenstander de verkeerde voortzetting koos, kon Amber afwikkelen naar een eindspel met een vol stuk meer en dat werd vlekkeloos uitgespeeld. 1-1

Quirine speelde avontuurlijk en aanvallend, zoals we van haar gewend zijn. Dat kostte een paar pionnen, maar de koningsaanval die ze inzette leverde uiteindelijk een loper op, die ze mee kon nemen naar het eindspel en ook dit punt werd fraai binnengehaald. 1-2 voor T11j.

Op dat moment stonden de andere borden er gelijk tot beter voor. Invaller Ian speelde een mooie positionele partij tegen de beste op papier van Zevenaar. Zijn tegenstander met zwart had een zwartveldige loper geparkeerd tussen zijn pionnen en alle witte stukken van Ian stonden op witte velden, waaronder een sterk paard. Helaas kregen de vijandige torens een open lijn in bezit en snoepten een paar pionnen, waardoor er 1 zwarte pion kon doorlopen naar promotie. 2-2

Agnes had een sterke aanvalsstelling opgebouwd en kon met haar dame binnenvallen. Haar tegenstander was echter zo slim om de stelling dicht te schuiven, waardoor de dame van Agnes ingesloten raakte. Zwaar materiaalverlies volgde en dat deed haar vrij snel besluiten de handdoek in de ring te gooien. 3-2 voor Zevenaar, dus onze hoop was gericht op Noah. Hij had ook een goede aanval opgezet en kon een lijn openen naar de koning, die nog in het midden van het bord stond, waardoor er allerlei trucs mogelijk werden. Noah kon zelfs ongestraft een paard slaan, dat geplaagd werd door penningen, maar hij miste deze tactische wending. Dit kantelde de partij: een paar zetten later had zijn tegenstander een venijnig tussenschaakje en won hiermee de dame, waardoor ook hier de vlag moest worden gestreken. 4-2 verlies dus en een gedeelde 2e plek nu in de poule.

Met nog 2 wedstrijden te gaan kan het nog een spannende strijd om de koppositie worden ook omdat de bovenste 2 teams elkaar nog treffen en wij een relatief makkelijk programma hebben.

Zevenaar 4  -  TOREN 11j
1. Pieter van der Poel (1566)        -  Ian Kock                     1 – 0