Dat het niet gemakkelijk zou worden tegen Rheden hadden we wel van te voren ingeschat. In de voorbereiding is er zelfs intensief voorbereid op de Orang-oetang. Quirine op bord 1 stond voor de zwaarste opgave. Ze moest het opnemen tegen een gerenommeerde tegenstander, Frans Horstink met een rating van circa 1950. Quirine kwam al snel een stuk achter. Hoewel ze uiterst dapper nog lang tegenstribbelde en allerlei trucjes uit de hoed toverde, kon ze een nederlaag niet voorkomen.

Quirine1501

Amber kwam ook een stuk achter te staan. Ze kreeg er niet veel compensatie voor terug. Het leek een heel moeilijke avond te worden; 0-2.

Agnes kwam met de ene naar de andere truc. Mooi won ze een toren. Toen de tegenstander zijn uitvlucht probeerde te zoeken in eeuwig schaak offerde ze fraai een paard. Ze maakte de partij mooi uit.

Agnes1501

Noah speelde een voortreffelijke partij. Hij richtte alle stukken op de koningsvleugel van de tegenstander. Vakkundig offerde hij enkele stukken, waarna mat niet meer te voorkomen was.

Alec speelde een gelijkwaardige partij op bord twee. Het leek lange tijd op remise uit te draaien en met de betere positie van Luuk moest dit genoeg zijn voor de overwinning. Luuk kwam echter steeds iets minder te staan, zodat Alec eigenlijk moest winnen. De tegenstander Marius had niet veel tijd meer en kon in de slotfase niet afwikkelen naar ongelijke lopers; winst voor Alec.

Alec1501

Luuk speelde tegen good-old Theo Horstink een geweldige partij. Hij wist een stuk te winnen, maar zijn geslepen tegenstander pakte dit later weer terug. In een gelijkwaardige positie werd remise overeen gekomen.

Luuk1501

Een mooie overwinning. Het viel me op dat ons hele team heel geconcentreerd speelde. Er werd heel veel strijd gevoerd. Ik vind dat in nog geen half jaar tijd ons team enorm is gegroeid.

TOREN 11j  -  Rheden
1. Quirine Naber        -  Frans Horstink                0 – 1