Vrijdagavond stond onze tweede wedstrijd op het programma tegen Theothorne. Het werd een sportieve wedstrijd, waarin veel strijd werd geleverd. We hadden besloten Quirine vroeg naar bed te sturen om de volgende dag in Eindhoven te pieken. Geheim wapen was vandaag Man Hiem. Hij gooide op bord 6 de ene truc naar de andere eruit. Hij sloot eerst het paard in en mepte vervolgens de loper van het bord. Toen hij daarna een driedubbele paardvork er tegen aan gooide, gaf de tegenstander op.

Agnes speelde een zeer solide partij. Even leek ze met een vrijpion door te lopen, maar juist op tijd bood de tegenstander remise aan. Bij Amber waren in mum van tijd bijna alle stukken van het bord verdwenen. In het toreneindspel was Amber zeer cool, wederom remise.

Luuk, bijna altijd zeer aanvallend spelend, vol met trucs, trof een tegenstander met een zelfde stijl. Een penning werd Luuk fataal. Hoewel hij nog als een leeuw vocht, was puntverlies onvermijdelijk.

Alec speelde een degelijke partij, maar leek op het eind toch het onderspit te moeten delven. Fout gezien door zijn vader, want Alec besliste de partij in zijn voordeel met een fraaie truc. Had hij al lang gezien beweerde hij. Les: altijd vertrouwen blijven houden.

Noah begon zeer goed aan een Italiaanse partij. Hij wist twee pionnen te winnen en had zeer actief spel. Geleidelijk aan kwam zijn tegenstander wat beter te staan, maar Noah stelde met een remise de overwinning veilig.

Conclusie: Er is keihard geknokt om een goed resultaat te behalen. Er werd uitstekend geschaakt en jullie teamchefs hebben alle vertrouwen in een goede voortzetting van dit seizoen.

TOREN 11j  -  Theothorne 2j

1. Alec Wolters         -  Joop van Wijk               1 – 0