Voor De Toren 10 stond er niets meer op het spel behalve eer, dit gold ook voor Zevenaar 3 die reeds kampioen waren, maar nog wel graag een laatste overwinning wilden toevoegen aan hun indrukwekkende puntentotaal.

De setting was de slotdag bij het jubilerende Voorst dat deze avond twee slotrondes organiseerde in het gezellige bijgebouw van snackbar / restaurant het Geveltje.

Helaas stond door diverse misverstanden en het niet beschikbaar zijn van 2 van onze top-spelers (Han en Marco) en twee invallers, het resultaat van de 1e partij al vast. Versterkt door Gerjan Brands, nogmaals hartelijk dank, konden we toch maar 5 spelers op de been brengen tegen het lepe en gevaarlijke Zevenaar.

Interim-Team Captain René Reulink bedacht een ingewikkelde list door bord 1 vrij te houden en zodoende hun nummer 1 niet aan spelen toe laten, echter deze speler zat voor de gelegenheid een keer op bord 4. De opstellingen:

Zevenaar 3 (1398) - De Toren Arnhem 10 (1284)

1. Pieter van der Poel (1480) - N.O.

2. Tonie Claessen (1360) - Gerjan Brands (1246)

3. Reinier Janssen (-) - Jeroen van Zaanen (1321)

4. Daan Wijnholts (1539) - Alex Versteeg (-)

5. Nico Döll (1289) - Yannick van der Horst (-)

6. Willie Evers (1323) - René Reulink (-)

Vooraf was ook bekend dat Willie Evers nog geen punt verloren had tijdens deze OSBO competitie en als enige alle 7 matchpunten kon behalen in de klasse 4C.

René Reulink moest dit proberen te verhinderen en bood goed tegenspel, had een lepe aanval in petto voor Willie, maar verloor onnodig maar wel zeer moedig wat betekende dat er een tweede verliespartij op het bord stond. Kort daarvoor had de in vorm zijnde Yannick van der Horst echter al simpel afgerekend met Nico Döll waardoor er nog steeds kansen lagen voor De Toren. Toen ondergetekende ook afrekende met Daan Wijnholts werd het weer spannend: 2-2. Borden 2 en 3 moesten beslissing brengen. Super-sub Gerjan Brands speelde lang een goede partij maar kon het uiteindelijk niet bolwerken tegen Tonie en toen moest Jeroen van Zaanen het doen op bord 3.

Een gevaarlijke aanval van Jeroen op de lange diagonaal met dame en loper werd op vakkundige wijze door Reinier afgeslagen, maar de nog onervaren, maar veelbelovende speler van Zevenaar 3 vergat de ongedekte loper te slaan en zodoende de overwinning binnen te halen. De ervaren Jeroen van Zaanen zag vervolgens Reinier zijn koning zo verplaatsen dat een goed getimede damezet tot mat leidde en een punt opleverde voor De Toren. De 5 Torenaars vierden de overwinning tot diep in de nacht in de nabijgelegen snackbar alvorens moe maar voldaan terug te reizen naar Arnhem en omstreken met een uiteindelijke 5e plaats in de divisie 4c.