In het schaakonderkomen van ASV mocht het 10e team in de slotronde in een uitwedstrijd aantreden tegen Theothorne2.

Zoals gewend was het weer prima georganiseerd bij de gastheer.

Als reserve teamleider gaf ik aan de medeteamleden mee zich geen zorgen te maken, ze hoefden alleen maar te winnen.

Halverwege de avond kwam Marco Vastenhout met de mededeling dat hem remise werd aangeboden en wat hij daarmee moest doen. Op de vraag of hijzelf nog winstkansen zag was het antwoord: Het is ongeveer gelijk. Daarbij kun je winnen, maar ook verliezen dus. Gekeken op de andere borden dacht ik dat een remise ons geen nadeel op hoefde te leveren en met dat halve punt was winst nog steeds mogelijk. ½ - ½. Jeroen van Zaanen ging echter onderuit op bord 1. Dat was geen schande. 1 ½ - ½.Vervelender was dat Ger-Jan Brands die er echt goed voor stond toren weg ging geven en daarmee ook de winst. 2 ½ - ½.Als teamleider moest ik dan toch maar het voorbeeld geven door te winnen 2 ½ - 1 ½.Khaled Saad Mohammed stond ook nog redelijk goed, doch daar waar hij dacht een scherpe aanvalszet met zijn koning te doen vergat hij dat er nog een loper instond. Weg loper, weg winst 3 ½ - 1 ½.Bettus aan 't Goor, die in het begin heel moeilijk stond vocht zich knap terug maar met een paard die niet zo heel veel kon tegen een loper sterk in de stelling stond werd het hier remise.Helaas dus 4 – 2 voor Theothorne.Bij grote winst hadden we nog 2e kunnen worden, maar die hoop bleef bij een wens.Enfin, Het Dorp ? Tegenwoordig spelend in een kroeg wat hun heel goed schijnt te doen, werd kampioen met wel heel goede 1e 3 borden wel terecht.Het was geen slecht jaar, maar bij belangrijke wedstrijden waarbij we niet eens veel slechter waren viel het "kwartje"steeds verkeerd. Volgend jaar kampioen? De spelers bedankt voor hun inzet. Jammer dat de teamleider zich niet meer kon vinden binnen de vereniging en daardoor de laatste 2 wedstrijden miste.Met zijn inzet voor het team was niets mis. Jan Schoemaker.

1: G. Brouwer - J. van Zaanen 1 – 0

2: D. Gerbrands - B. aan 't Goor ½ - ½

3. R. Zwackhalen - J. Schoemaker 0 – 1

4. H. Geursen - M. Vastenhout ½ - ½

5. J. van Wijk - G. Brands 1 – 0

6. P. Loerts - K. Saad Mohammed 1 – 0.