Na de geweldige BBQ bij Tijmen de avond ervoor, gingen we vol vertrouwen onze eerste wedstrijd van het seizoen tegemoet. Hier en daar werd de wens geopperd om dit jaar dan toch tenminste een wedstrijd of vijf om het kampioenschap mee te doen.

Toen de wedstrijd een tijdje bezig was, leek het erop dat we het niet van onze onderste borden moesten hebben. Justin verloor helaas snel na een sterke aanval van Nick Bijlsma, Tjaart leek gewoon een pion achter te staan, Tijmen stond een stuk achter nadat hij naar eigen zeggen de winst had gemist en ik zelf stond er ook niet bepaald prettig voor. Gelukkig had ik zelf wel veel meer tijd, dit kwam natuurlijk alleen omdat mijn tegenstander lang nadacht ;). Op de bovenste borden zag het er beter uit ook al was het niet zo duidelijk allemaal. Etienne stond dan weer beter dan weer minder, Bart had vanaf de opening wel duidelijk de bovenliggende hand, Mees had ergens kunnen winnen en speelde nu voor remise, Willy leek beter te staan, en Ruud stond op dat moment minder en had weinig tijd. Uiteindelijk won ik zelf na een slechte partij door een blunder van mijn tegenstander af te straffen, kort daarna boekte Joost een goede remise. Daarna zorgde Tjaart voor nog een enorme meevaller aan de onderste borden door gewoon nog te winnen. Ook Willy won maar dat mocht geen verassing heten. Daarna won Bart ook nog en dit bracht ons op een 4.5-1.5 voorsprong, dit leek voldoende te zijn want er werd verwacht dat Mees en Etienne samen wel 1 punt zouden halen. Bij Tijmen en Ruud leek een nul onvermijdelijk. Daarna speelde Etienne remise en dat bezorgde ons ieder geval het eerste matchpoint van dit seizoen, we stonden nu 5-2 voor. Hierna verloren Tijmen en Ruud helaas, zoals er al een tijdje zat aan te komen. Mees' toreneindspel bleek echter ook moeilijker dan gedacht en hij kon het helaas niet remise houden. Zo hielden we dus 1 matchpoint over aan de eerste wedstrijd, waar we wellicht op meer gehoopt hadden. De eindstand lijkt me echter wel een stand die de verhoudingen goed weergeeft. Nadat we zoals gewoonlijk weer een aardig tijdje aan het discussiëren waren over waar we gingen eten, vertrokken we richting onze lievelingsfriettent, echter bleek onderweg dat de plannen waren gewijzigd en kregen we te horen dat we naar een Chinees in de steenstraat zouden gaan. Op de een of ander manier aten we daar natuurlijk niet, dat zou geen avontuur zijn. Het was een prima restaurant, alleen jammer dat ze de simpele opdrachten tot Barts ergernis niet in de praktijk konden brengen. Tijdens het eten werd er wat afgepraat, gerijmd, geschaakt en natuurlijk gegeten. Ook werden er raadseltjes opgelost door Willy die wij de avond ervoor al voorgeschoteld hadden gekregen, vooral de wetenschap dat een 3-jarige de oplossing makkelijker vindt maakte het een frustrerend werkje. Ook werd de bedienster bij Ruuds en Barts rijmsessies betrokken, wat het alleen maar mooier maakte. Na het eten probeerde Tjaart naar huis te komen, maar dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan want Bart en Joost waren er ineens vandaan en hadden ook de nodige moeite om bij de auto te verschijnen. Later was het nog erg gezellig met een deel van het eerste en een groot deel van het tweede team in de Pegasus, daar gingen we nog even door. Hopelijk kunnen we volgende keer tegen LSG 2 onze eerste overwinning boeken.

De Toren Arnhem - VSV 2243 De Stukkenjagers 2279 5 5
1. GM Ruud Janssen 2471 IM Herman Grooten 2319 0 1