Caïssa  (Amsterdam)  - De Toren 1      Klasse 1 B KNSB
Caïssa 5  - De Toren 2     Klasse 3 B KNSB
ZSG (Zwolle)  - De Toren 3     Promotieklasse KNSB

Zaterdag a.s. starten met genoemde wedstrijden de  competities weer voor onze eerste 3 teams.

Als we 9 rondes verder zijn (of misschien al eerder) weten we of de doelstellingen zijn gehaald.

Op het vlak van gezelligheid zal dat wel weer lukken maar de prestaties moeten natuurlijk altijd weer even worden afgewacht, al is er kijkend ook naar het vorige seizoen geen reden om te somberen.

Ruud Jansen memoreert  er even aan “vorig jaar hebben we bewezen dat we van iedereen kunnen winnen”.  Hij zegt er bij dat het tegen favoriet Charlois Europoort, dat een gemiddelde van plus 200 rating heeft , wel een extra knappe prestatie zou zijn. Ook al omdat  er 6 wedstrijden in Arnhem worden gespeeld (ASV uit zit er ook bij) wil hij geld zetten op een 4e plaats. Wie wil inleggen kan bij mij terecht.

Zaterdag worden ze opgewacht door een team met een gemiddelde rating van 2261, aangevoerd door de  grootmeesters Paul van der Sterren en Hans Ree en met nog drie Fide meesters in de gelederen. Op papier dus  sterker maar omdat ze deze zomer minder wedstrijden hebben gespeeld dan de gemiddelde eerste teamspeler van De Toren dicht Ruud zijn team toch goede kansen toe.

De KNSB was zo vriendelijk om ook ons 2e team in te delen bij Caïssa en ze op dezelfde dag in Amsterdam te laten spelen. Ik laat non-playing captain Jeroen Kruiver aan het woord: “ Voor het 2e wordt het knokken om dit seizoen wederom boven de streep te eindigen. Mocht dat lukken dan zullen de biertjes wederom goed smaken (anders  overigens ook -J). We zijn in een nieuwe poule geplaatst en mogen derhalve  van Amsterdam tot Groningen en Leeuwarden op pad om puntjes te gaan sprokkelen.

De wedstrijd van komende zaterdag is in principe kansloos en dus zullen het moeten hebben van de geniale invallen van Jeroen van Onzen om ons de weg naar het licht te tonen. Onze onvolprezen kopman heeft immers als inspirator, en voornamelijk sponsor van veel bier, een centrale rol in ons team. Daarnaast hopen we dat onze jongelingen Marcella en Jorick zich als nieuwelingen ook zullen laten inspireren door ons genie.

Er leuk om samen met de Toren 1 op pad te gaan en als we al verliezen, zullen we hun overwinning gewoon dubbel vieren !”

Hij viert wat af, die Kruiver, geloof mij!

Karl  Denys begint dit seizoen voor het eerst als teamcaptain van het derde. Vorig jaar werd het team glansrijk 5e terwijl het als zwakste te boek stond. Met ZSG, Het kasteel en SMB zijn er sterke teams bij gekomen. “We trappen zaterdag in Zwolle af tegen ZSG en zijn daar zeker geen favoriet maar wie weet kunnen we er, zoals vorig seizoen een aantal keren is gebeurd voor een mooie verrassing gaan zorgen” aldus Karl.

Ongetwijfeld zal er via onze site zaterdagmiddag wel weer het een en ander live te volgen zijn.

Succes heren,  en dames natuurlijk, die moeten we zeker niet vergeten.