Zaterdag 9/1 spelen Toren/VSV 1 en 2 om 13:00 uur weer een thuiswedstrijd. Supporters zijn weer van hart welkom op onze vaste speellocatie in kantine van de Rijnbrink Groep, Zeelandsingel 40 te Arnhem. Vanaf ca. 13:30 is dit weer live te volgen.

Toren/VSV 2 speelt deze rond tegen Caissa 3. Op papier de sterkte tegenstander v.w.b. gemiddelde rating die ze zouden kunnen opstellen. Ze zijn echter met diverse invallers gekomen, waardoor de teams vrijwel gelijkwaardig qua sterkte zijn:

T2 Caissa3 1

Toren/VSV 1 heeft deze keer veel meer moeite om het team compleet te krijgen. Gelukkig konden Frank en Malcolm invallen en ook Joost blijkt op het allerlaatste moment toch nog mee te kunnen spelen.

T1 WijkerToren 1

Ook hier ontloopt de gemiddelde rating elkaar niet veel, dus dit kan een spannende middag worden.

14:10 uur:

De meeste partijen zijn rustig uit de opening gekomen. Zelfs die van Jeroen wat op zich een wonder mag heten. Bij Leo ging de opening niet helemaal naar verwachting en hij zal nu moeten proberen terug te knokken om weer goed in de partij te komen. Ook het bord van Rein ziet er complex uit. Schijnt wel een bekende variant te zijn wordt mij ingefluisterd en die speelt hij wel vaker. Laten we dus maar het beste ervan hopen.

Bij T1 zal de wedstrijd met name op de onderste borden beslis gaan worden. Tot nu toe zien we op die borden nog een redelijk evenwichtige stand van de stukken.

14:45 uur:

Thomas en  Leo staan ondertussen een zee aan tijd voor. Waar Thomas echter nog steeds gelijkwaardig staat, staat Leo toch niet echt lekker. Zijn Koning is naar een zeer ongelukkig plek verdreven en zijn Paard en Toren in die hoek van het bord doen nog helemaal niet mee.Gelukkig zijn wel de Dames van het bord, waardoor de situatie nog wel houdbaar lijkt.

Op de andere borden van T2 zie ik nog steeds gelijk opgaande partijen.

14:55 uur:

Een rondje langs T1 levert op dat Geert en Malcolm in de problemen lijken te komen. Op de rest van de borden zie ik nog een open strijd.

Thomas lijkt ondertussen iets prettiger te staan dan zijn tegenstander.

15:05 uur:

Hoewel Leo enorm in tijd voorstond en het op de tijdnoodfase had kunnen aan laten komen, wordt het in onderling overleg toch een remise.

T2 Caissa3 2

Op de bovenste 4 borden bij T2 ziet het er allemaal nog prima uit. Marcella staat echter ondertussen 2 pionnen achter en Mathieu lijkt tot nu toe nog steeds niets te bereiken tegen zijn, op papier, veel wakkere tegenstander. Jorick staat vanaf het begin een pion achter, tegen activiteit. Die heeft hij nog steeds, maar hij lijkt niet door te kunnen drukken.

15:30 uur:

Jorick heeft nog 10 minuten en is pas op zet 17. Toch heeft hij een mooie aanval nu. Hopelijk zet dat door. Mathieu lijkt nu toch echt wel iets beter te staan, maar Marcella staat slecht  met 2 pionnen minder in het eindspel. Ook Jeroen staat slecht krijg ik door. Bij Rein wordt het ook oppassen geblazen.

Geert speelt nog, maar heeft zijn Dame moeten geven tegen 2 Paarden. Met daarbij allebij nog 2 Torens wordt het wel een heel lastige opgave voor hem. Malcolm leeft nog steeds en lijkt zelfs een klein beetje onder de druk uitgekomen te zijn. Maar het zal nog steeds een hele lastige opgave voor hem worden om remise te houden. Ook Tjaart lijkt niet onder de 2-Paarden aanval van de tegenstander uit te komen. Op de andere borden bij T1 wordt nog voolop gestreden om een voordeeltje te bemachtigen, hoewel Etienne ook erg onder druk staat.

15:45 uur:

Sebas moet zetherhaling toestaan daarmee komt de stand op 1-1:

T2 Caissa3 3

Volgens Jeroen wordt het bij hem niets vandaag, maar Rein, Thomas en Jorick hebben zeker kansen.

16:20 uur:

Volgens verwachting weten Geert en Malcolm het inderdaad niet te redden. Bart wint echter.

T1 WijkerToren 2

Bij T2 lijkt in de partij van Rein de tegenstander door de vlag te gaan. Rein staat sowieso erg lekker. Ook op Jorick zijn bord lijkt de winst voor het grijpen. De tegenstander is van een ruim 40 tegen 12 minuten voosprong op achterstand gekome in tijd (6 tegen 4 minuten en nog steeds moeten ze diverse zetten doen voor ze bij de 40e zet zijn. Thomas staat ook iets lekkerder,maar daar wordt nog een heftige strijd.

16:35 uur:

De scores komen binnen. Jeroen was ondertussen 2 vrij-pionnen achtergekomen en met als enige stuk beiden nog een Toren was dat een kansloze missie. Jorick trekt echter tegelijkertijd de stand weer gelijk,middels een mooie combinatie die Dame-winst of mat zou opleveren. De tegenstander (in zijn laatste minuut met nog 4 zetten te gaan) wacht dit niet af en geeft op.

T2 Caissa3 4

16:40 uu:

Ondertussen blijken er op bi T1 ook 2 partijen afgelopen te zijn. Tjaart verliest, maar Bart weet te winnen.

T1 WijkerToren 4

Tijdens het intikken van bovenstaande krijg ik te horen dat Thomas wint. De vlag van de tegenstander is gevallen!

T2 Caissa3 5

17:00 uur:

En weer een score die ik even gemist heb tijdens het intypen vanhet verslag. Ruud wint en zowel T1 als T2 hebben beiden nog kanst op de winst.

T1 WijkerToren 5

17:20 uur:

Rein weet helaas niet te winnen. Het leek eenvoudig, maar de laatste pion gaat er bij hem af en met Paard alleen is helaas niet te winnen.

Mathieu en Marcella strijden nog. Marcella tegen beter weten in.....hoewel de tegenstander met 2 pionnen meer, daar nog steeds geen gebruik van heeft kunnen maken. Mathieu moet minimaal remise maken, maar dat wordt nog een lastige opgave met alleen een pionnen eindspel (en een vormcrisis).

T2 Caissa3 6

17:30 uur:

De laatste partijen zijn gespeeld. Bij T2 wint Mathieu en Marcella verliest.

T2 Caissa3 7

Bij T1 weest alleen Tijmen te winnen. Willy en Joost maken remise en Frank verliest uiteindelijk nog.

T1 WijkerToren 6