Toren/VSV 1 en Toren/VSV 2 spelen zaterdag 10 october vanaf 13:00 uur thuis. Komt allen langs om onze spelers aan te moedigen. We spelen weer op de bekende locatie:  Rijnbrinkgroep, Zeelandsingel 40 in Arnhem.

Bij Toren/VSV 1 zijn er 2 partijen vooruit gespeeld. De stand is daar 1 - 1.

De opstellingen:

T1

T2

T1 1T2 1

14:15 uur:

Bij T1 vliegen de stukken over het bord. Op sommige borden zitten ze al in het verre middelspel en kunnen uitslagen niet lang meer op zich wachten.

Bij T2 is het allemaal nog veel rustiger op de borden. Waar op het ene bord een saaie stelling staat, staat bij het andere een stelling die ter plekke alle kanten op kan gaan. Positief puntje: Rein houdt het op het 1e bord nog goed vol, maar daar is nog vrijwel niets van het bord.

14:35 uur:

De eerste uitslag is binnen. Leo moet in remise berusten na een kleine misrekening.

T2s 1

14:50 uur:

Jorick staat 2 pionnen achter, maar heeft wel het initiatief. Ron staat beter, maar nog zeker niet gewonnen. Op de andere borden van T2 kan het nog alle kanten heen gaan.

Bij T1 kan het ook nog alle kanten uit. Op de onderste borden zijn nog gelijkwaardige stellingen te bewonderen, hoewel die van Noud erg 'luchtig' aandoet. Er is erg veel ruimte voor de zware stukken. Voordeel is dat de Koning van de tegenstander beduidend slechter staat, maar vooralsnog kan Noud daar noh niet van profiteren. Ruud heeft een erg lekker Paard in de stelling van de tegenstander geplaatst. Daar moet tzt wel iets leuks mee gebeuren.

T1 2T2 2

15:10 uur:

Jorick mist een stukwinst volgens Sebas door iets te snel te spelen. Als Sebas het me uitlegt, dan ljkt het inderdaad dat Jorick die kans heeft gemist. Het sluit nu wel een paar stukken op. Na nog ene verdere analyse bleek dat de tegenstander dan wel op b2 had binnengevallen met Dame gedekt door een Toren. Kortom, analyse na afloopt zal waarschijnlijk wel duidelijkheid brengen.

15:20 uur:

Ruud wint en Ron staat nu een Toren en 2 pionnen voor.

T1s 1

15:30 uur:

Ron zijn tegenstander stond zodanig onder druk dat hij even vergat dat zijn Dame ook nog instond. Hij geeft daarna gelijk op.

T2s 2

16:20 uur:

Nadat er lange tijd niet veel te vermelden was zijn er ineens weer 2 uitslagen te vermelden. Onder druk tast Jan-Willem mis en verliest en stuk en even later de partij. Wat er bij Tjaart misging heb ik niet gezien, maar ook hij heeft moeten opgeven. Joost schijnt ook gewonnen te hebben. En bij Mathieu is het ook ineens over. Helaas verloren.

De standen zijn nu:

T1s 2

T2s 3

Thomas geeft aan kansen te zien en die hebben we hard nodig.

16:35 uur:

Willy pakt het punt, maar Catheleijne grijpt mis en verlies daar de partij mee.

T1s 3

16:50 uur:

De wedstrijd van T1 is afgelopen. Geert verliest, maar Noud pakt een remise. En dat is een belangrijke, want Bart weet een paar minuten later te winnen en daarmee pakt T1 de volle winst.

T1s 4

Voor T2 wordt het een lastig karwei nu. Thomas moet kunnen winnen. Sebas kon afwikkelen naar remise, maar dat mocht niet en zal door moeten gaan. Rein heeft in tijdnoodfase misgegrepen en de tegenstander is zijn stelling binnengevallen met ook nog eens pionwinst. Bij Jorick kan het vriezen of dooien. Het moet vriezen worden, anders kunnen we het wel vergeten.

17:00 uur:

Zoals verwacht heeft Rein de partij verloren. Het gaat nu heel lastig worden, want de overige 3 partijen van Thomas, Sebas en Jorick moeten gewonnen worden om de wedstrijd te winnen.

T2s 4

17:10 uur:

Jorick weet met een prachtige mat in 3 de partij te winnen, waardoor de kansen weer vollop open zijn, aangezien Thomas moet kunnen winnen. Waarschijnlijk komt dus alle druk op Sebas te staan.

T2s 5

17:20 uur:

Zoals verwacht heeft Thomas ook gewonnen, ondanks de hardnekigge tegenstand. Hiermee komen we weer op gelijke hoogte. Sebas weet net ook een pion te winnen en staat nu een straatlengte aan pionnen voor, maar wel met een Toren tegen 2 lichte stukken van zijn tegenstander.

T2s 6

17:30 uur:

Yes,  ook Sebas weet te winnen. Wat een veerkracht heeft dit team laten zien om met een 1,5 - 3,5 achterstand toch nog te winnen met 4,5-3,5.

T2s 7