Vanmiddag speelt Toren/VSV 2 hun eerste wedstrijd van het seizoen uit tegen ENO 1 uit Nijverdal. De start is om 13:00 uur en we gaan proberen weer een LIVE-verslag te kunnen geven.

13:30 uur: en dan nu de opstelling:

T2

We spelen eenmalig op een andere dan de gebruikelijke locatie van ENO. De wedstrijdleider meldt al gelijk in het begin dat er in deze locatie geen alcohol wordt geschonken en dus moeten we wel vrezen voor wat afkickverschijnselen rond de klok van vier uur.

En een "sfeerimpressie":

ENO T2 p1

ENO T2 p2

14:15 uur:

Er zijn een paar behoorlijk vage stellingen ontstaan. Blijkbaar heeft het Jeroen van Onzen virus collectief toegeslagen. Nergens om ons zorgen over te maken, maar we staan wel op vrijwel alle borden op een finke tijdachterstand.

14:30 uur:

Op de onderste 3 borden staat alles in een gezond evenwicht en staat er 'normale' stellingen op het bord. Op deze borden hebben we gemiddeld 20 minuten tijdsvoorsprong. Op alle andere borden kijken we tegen een flinke tijdsachterstand aan (> 20 minuten) en met name Jorick kan wel eens in flinke tijdnood gaan komen.

15:00 uur:

Sebas zit enigszins hoofdschuddend achter zijn bord nadat zijn tegenstander, spelend met wit, lang gerokeerd heeft en Sebas na enkele momenten beslist zijn Dame op a2 te planten. Ook ik zie niet wat de beweegredenen van de tegenstander zijn geweest om deze ingang wagenwijd open te zetten.

Jorick heeft eindelijk een wat hoger spelritme gevonden hetgeen ook wel nodig was nadat hij ruim een uur besteed had aan de eerste negen zetten. Bij Jeroen van Onzen staan er inmiddels twee pionnen op de zesde rij die het vizier strak op de achtste rij hebben. Het is moeilijk manoeuvreren voor zijn tegenstander.

Jan-Willem krijgt remise aangeboden in een iets mindere stelling en mag deze gezien de andere borden op dat moment aan nemen.

Mocht u geïnteresseerd zijn om meer te leren over de speellocatie en achtergrond van de vrije evangelische gemeente waar wij spelen kunt u hier klikken. Vooral de fotogalerie van Jan Slijkhuis is de moeite waard.

15:25 uur:

Jorick staat een stuk tegen pion achter en heeft nog 5 minuten over om 18 zetten te spelen, terwijl zijn tegenstander nog meer dan een uur heeft. Sebas is echter met Dame en loper de stelling van de tegenstander binnengevallen en dat ziet er juist weer erg gezond uit. Hoewel er volgens de anderen nog 2 borden op winst staan, heb ik die nog niet gevonden.

15:45 uur:

Jorick lijkt niet meer onder de problemen uit te komen. Hij strijdt nog door tegen beter weten in. Sebas heeft een stuk van de tegenstander te pakken en trekt langzamerzeker de partij naar zich toe. Ook Jeroen heeft nu materiaal voordeel (kwal). Op de rest van de borden blijft het spannend.

15:50 uur:

De uitslagen volgen elkaar nu snel op. Marcella moet in remise berusten, Er zat niet verder meer in. Sebas zijn tegenstander geloofd het ook wel, omdat promotie van Sebas niet meer te voorkomen is. Stand 1-2.

Capture2

16:00 uur:

Zoals verwacht verliest Jorick.

Capture3

16: 15 uur:

De tijdsdruk is Mathieu helaas te veel geworden. Hij leek een kwaliteit te winnen, maar greep mis in tijdsnood. Helaas verlies en daardoor staan we nu ineens 3 - 2 achter, terwijl we op de overige borden nog volop moeten strijden voor de punten.

Capture4

16:30 uur:

Hoewel Jeroen een valse start had, heeft hij de partij nooi naar zich toe getrokken, waardoor de stand weer gelijk is.

Capture5

16:32 uur:

Net weer terug in de speelzaal en kan ik kan al weer teruglopen. De druk die Rein op de stelling van de tegenstander had, is de tegenstander in tijdnood te veel geworden en die gaat daardoor door zijn vlag. Zo zijn we in een paar minuten van achterstand weer op voorsprong gekomen. Alles hangt nu op de partij van Ben. Kan hij de 'golden' invaller worden? Wordt lastig met Dame, Paard en een stuk of 5 pionnen tegen Dame. Loper en evenveel pionnen. Vorig jaar lukte dat steeds, dus waarom zou het nu ook niet lukken?

Capture6

16:45 uur:

Bij Ben zijn de Dames er af. Blijft over zijn Paard met 6 pionnen tegen de zwarte loper en 6 pionnen. Ben heeft 6 minuten meer tijd, maar dat zegt niets, want beiden hebben er net een half uur bij gekregen. De druk ligt echter op de tegenstander, omdat die moet winnen.

17:30 uur:

De tegenstander van Ben heeft twee vrijpionnen weten te te creëren en dus is het nu wel erg spannend aan het worden. Kan Ben de boel overeind houden en er een remise uit slepen?

18:00 uur:

Even leek het mis te gaan, maar Ben weet de zaak toch netjes te keepen en remise is een feit. En daarmee ook de winst (met moeite).

Capture7

En dan nog iets anders!