Het weekend van 5 t/m 7 september organiseerde ASV het Open schaakkampioenschap van Arnhem. 14 Torenaren deden mee.

tony quirinne geertIn de B groep was Anna Martinez 50ste geplaats van de 53 deelnemers. Ze deed het prima met een 50% score. Ze kan goed lang nadenken en gaat hard vooruit. Dick Vliek behaalde hetzelfde resultaat, maar dat is zijn niveau.  Nog even en Anna is hem voorbij. Karl Denys bleef ook steken op 3 uit 6, hij was ziek. Ook Tony Hogerhorst kwam niet verder. Hij behaalde de punten in het begin van het toernooi, 3 uit 3 en toen was het op.
Quirinne Naber begon ook zeer sterk met 2½ uit 3 en kreeg het toen moeilijk. Met een TPR van ruim 250 meer dan haar rating kan zij dik tevreden zijn.  Rembrandt Bruil was de knaller van de B groep. Hij speelde de beide avond partijen niet, waardoor zijn kans op een goede eindklassering beperkt werd. Maar de partijen die hij speelde……zo goed, super goed. 3½ uit 4, TPR dik boven de 2000 en terecht de rating prijs. Gefeliciteerd.
jordenGeert was in 2013 14de in de B en in 2012 gedeeld derde en de rating prijs. Nu wilde Geert kampioen worden in de B, maar Jonas Hilwerda was te sterk en werd kampioen. Geert moest genoegen nemen met de gedeelde derde plek.

In de A groep speelde Jorick Laan en Frank van Hoorn in de achterhoede. Ze haalde allebei 2½ uit 6 en een TPR ruim boven de rating. Jasper Zwirs die vorig jaar in Toren A2 speelde begon slecht met 2 verlies partijen. Hij kwam goed terug.
Willy dutjeNoud schaakte een zeer goed OSKA. Hij speelde wel 2 keer tegen een Torenaar; remise tegen Mees van Osch in ronde 4 en winst tegen Thomas Beerdsen in ronde 6. Daardoor eindigde Thomas een toernooi slecht. Mees speelde in de top mee en werd gedeeld derde, prima.
De als eerste geplaatst Jorden Van Foreest was het beste van allemaal. Hij won o.a. van Willy Hendriks die als tweede geplaatst was. Willy kwam goed terug op zondag en werd daardoor derde. Jammer van de partij tegen Stefan Bekker in de derde ronde, die remise werd. Willy was die partij ook wel erg ontspannen, hij stond in de energie zuinige stand en deed een dutje achter het schaakbord (zie foto).

Voor meer foto’s (2de en 4de ronde) ga naar picasa en voor uitslagen, partijen en de blog ga naar de ASV website.

anna   dick Karl   tony

3de geworden
2de geplaatst

<<  <  April 2018  >  >>