Bart, speler in Toren 1 zetten prachtig reeks neer waarmee hij een IM norm behaalde. Etienne Goudriaan, Willy Hendriks, Thomas Beerdsen, Joost Offringa  en Mees van Osch schaakten ook in Groningen.

bartHet schaakfestival in Groningen speelden zich af van 20 december t/m 30 december 2013.

Bart had een prima start tegen een grootmeester en bleef goed doorgaan. In de 8ste ronde kwam hij uit tegen Willy. Tijdens het Open Nederland kampioenschap (te Dieren) won Willy nog van Bart. Het was tijd voor revanche. In de laatste ronde had Bart genoeg aan remise voor de IM norm en werd 33ste in een veld van 103 schakers. Gefeliciteerd. Joost redde het niet om een IM norm binnen te halen, Willy lag in de weg in ronde 3. Wil je meer informatie/partijen of foto’s bekijken, ga dan naar de website van het toernooi.bartIMgroningen

De moeite waard zijn de foto’s van Harrie Gielen. Die kan echt goed schaakfoto’s maken. Helaas wist zijn lens Joost niet te vinden, gelukkig waren er meer fotograven. Er werd ook een foto gemaakt waarin Etienne en Bart een wel hele kleurige broek aan hadden. Ze hadden zichzelf gestraft voor een slecht resultaat. Sommige schakers zijn echt een beetje gek. Hieronder een foto’s (gedownload van de website van het toernooi) met de resultaten van onze de Torenaren.

Etienne  mees
Etienne Goudriaan, 15de, 6 uit 9,
rating 2429, TPR 2452
Mees van Osch, 48ste, 4½ uit 9,