Weer een nieuwe Toren-senior die meedeed om de periodeprijzen in de KEIZERgroep van de IJC. WELKOM !

Wat is de KEIZERgroep en hoe werkt dat en waarom?
In de keizergroep van de IJC spelen (net zoals in de nextlevel vorig seizoen) de beste Toren-junioren en de Toren-senioren die op vrijdagavond intern in de Olymic Oval willen schaken tegen elkaar. Zie ook de poster op de Steenen Camer

Spelen tegen elkaar (meestal jeugd tegen senior) is best een leuke variatie op de maandagavond en is belangrijk voor de verdere ontwikkeling van de Toren-topjeugd.

Hoe werkt het ?:

Er wordt ingedeeld op IJC-rating (voor startende senioren hun KNSB-rating) dus partijen zullen interessant zijn op sterkte, maar natuurlijk ook qua afwisseling. Alleen de 7e en 8e ronde wordt er op IJC-punten ingedeeld.
Wie wint krijgt 4 IJC-punten, remise =2 punten en elke ronde is er een basispunt. Eerste afwezigheid levert (automatisch geregeld in het IJC-programma met * een sterretje achter je naam) 2 IJC-punten op.

Net als voor de jeugd geldt dat als er geen IJC kan worden gespeeld er vervangende IJC-punten kunnen worden gehaald in bijv. een weekendtoernooi of op maandagavond. Uiterlijk de woensdag na een vrijdagse IJC-ronde moeten die vervangende toernooi-punten (t-punten) worden gemeld aan mij (alleen per mail). De uitslagen moeten ook op internet zijn gepubliceerd. Niet tijdig melden betekent dat het resultaat evt. niet meetelt voor de prijsuitreiking, later melden mag wel en wordt nog wel voor de totaalstand bijv. meegenomen.
Als er IJC is gespeeld telt alleen het reslutaat daarvan, dus een IJC-verliespartij is niet te vervangen door een beter toernooi-resultaat. Je mag wel je beste IJC-vervangende "externe" resultaat laten meetellen.

Per periode zijn er voor de beste 3 senioren (en de beste 3 junioren) aparte kleine geldprijzen te behalen.
Maar voor een geldig IJC-perioderesultaat moeten er naast evt. vervangende t-punten minimaal 2 IJC-avonden gespeeld zijn, anders geen kans op de prijzen in die periode.
Voor de totaalstand aan het eind van het seizoen (op basis van de 3 beste periodes) zijn er ook weer 3 geldprijzen voor de beste senioren. Daarvoor geldt dat minimaal 2 IJC-periodes een geldig IJC-resultaat moet zijn behaald.

Dus een resultaat op enkel t-punten telt dan als 3e evt. nog mee, maar...... meespelen in de IJC is veel leuker en leerzamer.

Affijn na al deze inlichtingen nu ook de SENIOREN-IJCSTAND:
(alleen wie minimaal 1 keer heeft deelgenomen wordt vermeld)

SENIOREN-IJCSTAND KEIZER-groep na 3e ronde , 2e periode
NAAM  (+code+kleurvoorkeur)             RATING  gespeeld tegen   punten