Afgelopen maandag was ronde 9 van periode 1.

In de A groep waren er 3 koplopers met 5 uit 8. Dit waren Tony Hogerhorst, Jan Willem van Willigen en Marco Vastenhout.
Jan Willem moest het opnemen tegen Tony. Marco moest het opnemen tegen Franke van Netten. De partij van Marco was vrij snel afgelopen, na een foutje van Marco, dus was de winst voor Franke. Door deze nederlaag van Marco, kwam de winnaar van de periode uit de wedstrijd Tony - Jan Willem. Na een leuke, lange, spannende partij ging de winst naar Tony. Door deze winst won Tony de eerste periode, en plaatste zich als eerste voor de play-offs voor het clubkampioenschap.

In de B groep was koploper Daan Lubbers helaas niet aanwezig, om zijn eerste plek te verdedigen. Door zijn afwezigheid ging de periodewinst tussen Rene Reulink en Jacques Derksen. Ik heb niet veel van deze partij meegekregen, alleen de uitslag heb ik meegekregen. Rene heeft gewonnen, en hiermee plaatste hij zich voor de play-offs voor de B groep en tevens is hij nu gepromoveerd tot de A groep.

Bij deze: Tony en Rene gefeliciteerd met jullie periodewinst.