Maar liefst 37 ereplaatsen voor Torenaars op deze 3 IJSCO-toernooien ! Ben jij de volgende op de IJSCO Zutphen komende zaterdag ?

Hmmm ik ben een beetje laat met dit bericht over deze 3 IJSCO's. Nou ja Velp stond al eerder op de site, maar is verdwenen. Toch jammer, want we hebben momenteel geen verslaggevers meer voor de IJSCO's.
Wie zou dat willen doen......? Er staan heel veel voorbeelden van IJSCO-verslagen op de Toren-site, de mooiste zijn van Monique, maar het mag ook best eenvoudiger hoor. Lachen
Op het komende toernooi (zaterdag in Zutphen) doen weer 10 Torenaars mee, die zich via Annemiek Maters opgaven. Dus dat wordt een wat kleiner verslag dan, tenzij er zich nog veel andere Torenaars zich zelf rechtstreeks opgeven voor de IJSCO-Zutphen.

In ieder geval was in Veenendaal wel onze andere hoffotograaf George Knottnerus present. Dus wordt dit verslag weer opgefleurd met fotoos van  de IJSCO Veenendaal, zie onder deze link !

Aha wie waren dan die 37 ereplaatsers?? Ik heb het dan over de Torenaars die op de 1e, 2e of 3e plaats eindigden. OK sommigen hadden als gedeeld 3e nog net geen prijs, maar dat is ff pech hebben.
En eigenlijk vind ik dat er ook voor alle andere Torenaars een ereschavotje mag worden opgericht, want door mee te spelen zijn ze wel weer sterker geworden zelfs al ging het dit keer niet zo goed en verloren ze misschien rating.
Naast het oefenen in de chess tutor is het belangrijk zoveel mogelijk partijen te spelen naast de IJC. De IJC dat zijn 64 partijen per jaar, OK best veel, maar dat kan dus meer worden door IJSCO te spelen of in de jeugdteams of op internet (chess.com of playchess.com zijn erg popoulair bij Torenaars!) Alleen zo ga je snel je foutjes afleren en die super-trucs vinden die jouw partij de mooiste tot dan toe maken ! Zelfs een verliespartij kan heel mooi zijn! Want naast het foutje waardoor je verloor kun je zomaar jouw mooiste zet tot nu toe in die zelfde verleispartij op het bord hebben getoverd. Dat kan.....!, OK winnen is ff iets leuker, maar toch..... het klopt wat ik schrijf.

OK je wilt alleen jouw superprestaties zien?

Hier komen ze dan..... van de laatste 3 IJSCOs:

Bronzen plaatsen zijn er behaald door: Thomas van der Meulen, Abel Hogenhout (1e toernooi!), Crijn Schumacher, Floris Mulder (1e toernooi!), Thijs van Harten, Dominick van Dijk, Ilan van der Zand, Ikira Wortel, Luuk de Man (ja inmiddels is Luuk ook Torenaar) en Malcolm Lok, verder in Apeldoorn: brons voor Dries Wedda en Willeke Knottnerus, maar daar waren het heel grote groepen en zou ik ook de 4e plaatsen van Anna en Sara Martinez mee moeten tellen.....?
En weet je nog in Velp was er brons voor: Tom van t Hoff, Yacoub van der Heijden, Julian van Dijk, Christian Brans, Natan Pevzner, Sofie van den Born, Thijmen van Wolfen en Mahbod Hatamirad

Zilver was er voor: Skipper Corbijn in Velp......verder geen zilver daar, maar in Veenendaal was het er voor Dries Wedda, Tom van 't Hoff, Arthur Maters, Isar Bonthuis, Julian van Dijk, Imre Woest, Axel van Wolfen, en weer Skipper Corbijn...
Was er ook wel wat GOUD....... of een clean sweep, net zoals bij onze schaatsers op de OS? Lachen

In Veenendaal was het Goud voor Willeke Knottnerus, Christian Brans, David Scholten en Mahbod Hatamirad ! In Apeldoorn goud voor Thomas Beerdsen.... tsja nog steeds een Torenaar ! In Velp was er meer goud: Frank van Hoorn, Sara Martinez, Luc Maters, Axel van Wolfen en Ruben van der Meulen !
en ja hoor in Veenendaal zelfs 2 clean sweeps voor Willeke, Tom en Luuk en voor Christian, Julian en Ilan......

Ga je er echt van vooruit door het spelen van zo'n toernooi??? Hoe weet je dat dan?
De rating zegt wel iets, maar als je rating verloren hebt ben je dan achteruit gegaan.....? Nou NEENEENEE dus !
Het beste voorbeeld is wel Dries Wedda, die in Velp nog 35 punten verloor, maar in Apeldoorn er 8 (en daarvoor al 12 in de JCC) terug pakte en daarna in Veenendaal de beste plus rating van alle Torenaars haalde met een plus 58-ratingscore !   Een superprestatie in groep 1 daar.

Heel goed in Veenendaal scoorden ook David Scholten (+47) en Mahbod Hatamirad (+49)

In Velp waren de topscorers Ruben van der Meulen(+62), Axel van Wolfen (+59) en Frank van Hoorn (+30)
Ik hoop niet dat ik een foutje maakte in deze opsommingen. Op de IJSCO-site staat alles te lezen altijd: klik hier maar voor de eindstanden in: Velp,    Apeldoorn   en  Veenendaal. Wat leuk is om je rating-plus per toernooi te onthouden en je plus-record proberen te verbeteren. Plus 100 per toernooi komt een enkele keer voor. Rik Roelofs haalde het vroeger eens op de IJSCO Nijmegen, die helaas niet meer bestaatVoorhoofd fronsen

Maar altijd geldt voor de rating.....: heel leuk als je vooruit gaat op een toernooi, maar nooit erg als je achteruit ging.
Je weet dat je dan veel hebt geleerd, je weet dat je misschien wat meer moet oefenen om de volgende keer weer vooruit te gaan, je weet dat je de volgende keer in een wat minder sterke groep speelt en meer kans hebt op het ereschavot in een IJSCO-groep, zeker als je ook nog traint tot die tijd......
ennuh.....Tong uitsteken meer kans om de volgende keer je plus-ratingrecord te verbeteren !

Tsja schaken is en blijft voor altijd TOV: Trainen, Opletten (concentreren) en Vooral Volhouden na Verlies
Dat is niet voor niets het motto van de Torenjeugd !