Zaterdag 12 december werd het 32e schoolschaaktoernooi seizoen 2015-2016 van Westervoort gehouden in Kulturhus De Nieuwhof. Er deden 6 Torenaars mee: Julian van Dijk, Dominick van Dijk, Fardad Nejad, Benjamin Boghosian, Rinse van der Bent en Dieke van der Bent.

fardad  rinse  benjamin  dominick
 Fardad Nejad  Rinse van der Bent  Benjamin Boghosian  Dominick van Dijk
julian dieke
Julian van Dijk Dieke van der Bent

De gemeente organiseerde het toernooi met vele vrijwilligers. Er starten 48 kinderen van 4 basisscholen. Wethouder Hans Breunissen verrichte de opening door op bord één, de eerste zet te verrichten voor Julian van Dijk.

de openingzet r2 rinse dominick

overzicht1Julian was eerste geplaatst en de  grote favoriet voor het kampioenschap. Vorig jaar werd hij tweede achter André Mgdesian (ook Torenaar). André zit ondertussen op de middelbare school. De underdog was het broertje van Julian: Dominick van Dijk.

In de tweede ronden was er al een partij tussen twee Torenaren: Dominick tegen Benjamin. Dominick speelt in de damegroep en Benjamin in de lopergroep. Het was een beetje een ongelijke strijd. In ronde 3 kwam Dominick al weer een Torenaar tegen namelijk Rinse. Rinse was vorig jaar de jongste deelnemer en speelt in de paardengroep. Het is niet vreemd dat Dominick won.

R5 dominick julian   R6 julian Fardad

overzicht2In de vijfde ronde trof Dominck al weer een Torenaar deze keer was het zijn grote broer Julian, die in de koningsgroep speelt. Julian won eenvoudig. In de zesde ronde speelde Julian met 5 uit 5 tegen Fardad ook met 5 uit 5. Weer een Torenduel. Fardad speelt in de torengroep. Fardad gaf Julian goed tegenspeel, maar Julian wist de partij stukje voor beetje naar zich toe te trekken.

andre prijs julianMet 6 uit 6 werd Julian kampioen. Hij kreeg de beker uit handen van de André Mgdesian. Een Torenonderonsje dat hebben we vaker gezien.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat er 7 rondes zouden worden gespeeld. Het toernooi liep uit waardoor de organisatie de laatste ronde skipte. Zuur voor Dominick die niet de kans kreeg om tegen Fardad te spelen en daardoor gedeeld 2de werd en op weerstand 4de. Fardad werd op weerstand 2de. Demy Klabber (Montessorie) werd 3de op weestrand. Samet Bayram (de Brug) ook met 5 uit 6 werd op weerstand 5de

Rinse werd met 4 uit 6 gedeeld 6de en Benjamin werd met 3 uit 6 gedeeld 19de.

prijzenDe individuele bekers 1 t/m 4 ging louter en alleen  naar de scholieren van de Montessorie, die natuurlijk ook de schoolbeker meenamen. Dit was al voor de zevende keer dat de Montessorie wint en dat is het resultaat van jaren lang schaak les op de school (en ook omdat er vele Montessorie leerlingen naar De Toren komen). De school heeft de ambitie schoolschaak kampioen van Nederland te worden. Veel succes.

De jongste deelnemer was de vijfjarige Dieke van der Bent ook van de Toren en van de Montessorie. Je verloor alles, maar vond het geweldig om mee te doen. Dieke speelt in de pionengroep. Haar tijd komt nog.

Het was een gezellig toernooi met dank aan de gemeente Westervoort, Kulturhus De Nieuwhof en alle vrijwilligers.

Voor nog meer foto's ga naar google plus.