En nog veel meer...... wie gaan er zondag naar Wijchen?

Afgelopen zaterdag was het IJSCO toernooi in Zutphen. Een aantal Torenaars hebben daar hele mooie resultaten behaald.

arthurprijsIn groep A won Arthur Maters zes van de zeven partijen en werd daarmee eerste. Imre was ook in groep A geplaatst en wist daar toch nog knap een partij te winnen. Helaas viel ze niet in de prijzen deze keer.
Mark Bakker wist 3 partijen te winnen en eindigde daarmee op de vijfde plaats.

In groep B speelden Mahbod  Hatamirad en Luc Maters mee.  Jammer genoeg waren de tegenstanders wel erg goed , maar beiden wisten ze een partij te winnen en Luc speelde ook nog een remise.

abelprijs

In groep D maar liefst drie Torenaars.  Julian van Meegen,  Merijn Jansen en Abel Hogenhout . Abel pakte de eerste prijs met 6.5 punt, een knappe prestatie want hij had de laagste rating van de groep. Ook Julian pakte een beker mee door de 3e plaats te veroveren met 4 punten. Merijn werd knap vierde, ondanks een verliespartij omdat hij zijn dame volgens de wedstrijdleiding had losgelaten. Merijn was het er niet mee eens, maar speelde knap door en haalde toch nog het eindspel, waar hij maar net de partij verloor.

In groep E speelde Jesse Jansen en Pjotr Dam van De Toren, zij werden met maar liefst vijf (!) spelers derde. Onderling resultaat gaf de doorslag waardoor ze allebei  net niet met de beker naar huis gingen maar wel knap gespeeld van beide jongens.

In groep F speelde Vera Maters twee keer remise en wist een partij knap te winnen.

markprijsMark Shrubsole speelde in groep G een paar goede partijen, hij wist 4 van de 6 partijen te winnen en pakte daarmee heel knap de tweede plaats. Ook Karsten Dam maakte indruk,  door op zijn tweede  toernooi ,met 3 punten maar net buiten de prijzen te vallen en de vierde plek te pakken.

Het was een heel leuk en goed georganiseerd toernooi, als je het dit jaar gemist hebt is het zeker een aanrader voor volgend jaar! Alle uitslagen en meer foto’s zijn te vinden op de site.  http://www.schaakgenootschapzutphen.nl/index.php/toernooien/zutphens-ijsco-toernooi.html