Zondag 1 maart werd in Mierlo het jaarlijkse meisjestoernooi gehouden.

53 meiden uit heel Nederland en zelfs uit Belgie en Duitsland deden mee.
Onze huidige Nederlandse kampioene, Anne Haast, heeft zelfs in het verleden meegedaan aan dit toernooi.
Van de Toren waren Sara, Sofie, Anna en Imre van de partij.

mierlo-groep
Er waren 4 groepen: Beginners, Geoefenden, Gevorderden en Elite.

Sofie en Imre waren ingedeeld bij de gevorderden, Sara en Anna bij de elite.
Imre wilde graag meer uitdaging en, omdat ze al stap 4 doet, mocht van de organisatie ook bij de elite meedoen.
In totaal werden er 7 rondes gespeeld met een gezamelijke lunch in de pauze.

mierlo-sofieSofie deed het prima. Ze verloor van de nummer 1 maar moest verder nog maar een half puntje inleveren. Daarmee haalde ze een mooie tweede plaats.

mierlo-sara

Sara begon niet lekker en verloor al direct puntjes. In de derde ronde ook tegen Imre. Maar ze is een doorzetter en wist uiteindelijk met 3,5 punt toch een goede 7e plaats te halen.

mierlo-imrespelendImre moest in de tweede ronde tegen Anna en dat redde ze niet. Maar verder ging het prima. Alleen tegen de Duitse meisjes verloor ze nog halve puntjes (remise in het Duits bleek best lastig te verstaan). Na de laatste partij was het nog even spannend want ze stond puntgelijk met de nummer 4. Omdat ze meer WP punten had gescoord was de derde plek uiteindelijk voor Imre. Klasse prestatie.

mierlo-imre

mierlo-anna

Anna deed wat te verwachten was. Na een bye in de eerste ronde maakte ze korte metten met haar tegenstandsters. Daarbij liet ze weer een paar keer brilliant eindspel zien. Alleen in haar laatste partij moest ze het punt aan haar tegenstandster laten, maar toen was ze al de kampioen.

Kortom. De Torenmeiden werden 2e in de gevorderden en 1e, 3e en 7e in de elite groep. Daar mogen zij, en wij, best trots op zijn!
Naast het succes was het ook gewoon heel gezellig en dus een toernooi dat voor herhaling vatbaar is. --VRAAG van Peter: wie gaan er volgend jaar ook meeLachen? --

Richard (vader Imre)

Resultaat: http://www.meisjestoernooi.nl/