De Toren-D1 en D2 waren alle andere Gelderse OSBO-teams de baas afgelopen zaterdag.

Vooraf waren sommigen van ons nog wel zenuwachtig of het dit jaar wel goed zou gaan, omdat we een topper misten, die niet fotogeniek genoeg was voor de topklasse Lachen.
Maar ja ik had alle vertrouwen, want daarnaast hebben we nog minstens 10 toppers dus dat moest toch goed gaan ?
En......... met 4 Toren-teams, die zich plaatsten voor de topklasse waren we sowieso al een topper met zijn allen.
De trainers, de ouders en first of all de kinderen, die het natuurlijk zelf moeten doen en volhouden al dat trainen, IJSCO spelen, IJC spelen, oefenen op internet of met de chess tutor....... allemaal mogen ze hun breedste glimlach te voorschijn toveren.
OK de trainers, waarvan we er veel maar toch eigenlijk te weinig hebben, gegegeven de vele Torenaars in de IJC, mogen niet meespelen. Maar ook zij zullen terecht trots zijn op hun pupillen
De ouders mogen alleen de kinderen brengen en halen en soms een zenuwslopende taak als team-captain vervullen, maar dat doen ze met VERVE ! Het mag wel eens gezegd worden het rijden naar toernooien bijv. is zelden zo gemakkelijk te organiseren geweest. HULDE ! Ik zat alleen in de auto op weg naar Apeldoorn, waar het allemaal moest gaan gebeurenStoer

Er waren maar 3 plaatsen voor het NK te verdienen op dit regionale kampioenschap van de grootste onderbond van de KNSB. Dat NK spelen we in het najaar.
Wie er dan meedoen in de twee teams? Dat beslist de rating van 1 augustus, want dan is de grote KNSB-rating-update altijd. Voor de samenstelling van de 4 teams besliste zo de rating ( altijd de hoogste van de IJC, OSBO/IJSCO en KNSB-rating) per 1 februari. Soms lijkt het alsof dan niet de sterkste teams ontstaan, of hadden we eigenlijk liever 8 spelers in het eerste team gehad, maar als je zo 1e en 2e wordt zit dat samenstellen op rating toch wel snor en....... we hoeven geen selectie-commisie in te stellen, want de getalletjes beslissen gewoon.

Lastig is natuurlijk wel dat de rating ook niet altijd recht doet aan wie op dat moment het beste in vorm is. Want dat kan van maand tot maand veranderen. In sommige sporten is er dan een play-off of zoiets Verrast  Tsja het gaat in de topklasse om de eerste (grote) stap naar topsport.......maar het plezier is ook daarbij het aller belangrijkste en dat hadden we.

In D4 was dat misschien het lastigste. Het team eindigde als laatste, wat alijd net iets minder leuk is, maar D4 wist wel de nrs 3 en 4 van de eindstand allebei een 2-2 af te dwingen ! Toen dat tegen de grote concurrent de Cirkel gebeurde hielp D4 zo D1 toch aan een voorsprongetje op dat mometn ! Ik heb er van genoten D4 te zien spelen. In dit team zitten de volgende talenten die de D-top gaan bestormen. FF kijken wie het waren.

topD-D4  D4

Skipper Corbijn
Floris Mulder
Jermo Aluy
Dominick van Dijk
Jian van de Pol
Maar liefst 3 Etjes in dit team.
Wat betekent dat in de toekomst een nieuw D1
in de dop al in de D-topklasse goed mee kan doen

D3:
Luc Maters
Wouter Hodzelmans
Mahbod Hatamirad
Thijmen van Wolfen

Ook in dit tem 2 Etjes, die samen
met de al ervaren Dtjes gewoon
een knappe 5e plaats behaalden.
Dan hoor je dus bij de top20 van de OSBO.....
KLASSE !

topD-D3

topD-D2 het ZILVEREN D2

Sara Martinez
Thijmen Terpstra
Julian van Dijk
Sofie van den Born

Een heel ervaren team al, dat alle eerste teams de hielen liet zien. Voor de laatste ronde was de NK-plaats al zeker voor D2. In de laatste ronde moest tegen de Cirkel D1 (met 2 toppers aan de eerste borden) bewezen worden dat het zilver aan D2 toe hoorde. Met een 2-2 werd dat bewezen, waarbij de beide meiden dit keer voor de punten zorgden Zoenen. Nou ja ze zijn natuurlijk ook wel allebei gedeelde OSBO-kampioen individueel en dus kan dat gewoon. Een meidenteam met de de OSBO-kampioene Imre, die in D1 moest spelen zou mooi zijn :-) We missen nog maar 1 meiden-topper.......

het GOUDEN D1:
Arthur Maters
Yacoub van der Heijden
Ilan van der Zand
Imre Woest

Ongeslagen werd de titel behaald door dit formidabelste team van onze 4 formidabele teams !
Ilan en Imre behaalden zelfs een 7 uit 7.
Arthur behoefde alleen een remise toe te staan aan Luuk de Man, welbekend voor iedereen in de IJC.

topD-D1

Tot slot de standen en de uitslagen van de gespeelde wedstrijden en...... de prijswinnaars op de foto met hun teamcaptains.

Eindstand D-topklasse
De individuele partijen Je kunt ze altijd ook op de OSBO-jeugdsite zien.

topD-prijsD1topD-prijsD2