Afgelopen weekend speelde een ploeg van twintig Nederlandse jeugdspelers een Interland in Antwerpen tegen België.

Vanwege hun resultaat op hun NK's, speelden er van de Toren 3 spelers mee : Rembrandt Bruil en Anna Martinez (t/m 12 jaar) en Arthur Maters (t/m 10 jaar).

In een ontzettend mooie lokatie, op de achtste verdieping van het Museum aan de stroom (MAS), met een schitterend uitzicht over de stad, werd er door iedereen 5 partijen gespeeld tegen de Belgische topjeugd uit dezelfde leeftijdscategoriëen.

Nederland heeft de eer hooggehouden en België uiteindelijk met 3-2 verslagen.
Rembrandt heeft met 4,5 uit 5 een topprestatie geleverd. Voor Anna (met 1,5 uit 5) en Arthur (met griep, 1/2 uit 5) was het tegen allemaal zwaardere tegenstanders vooral een zeer leuke en leerzame ervaring.

NLBinterland-rembrandt

Met een oranje t-shirt, petje (ook vooral nodig omdat sommigen vol in het zonlicht zaten, te zien helaas aan de fotoos ), een lekkere doos met chocolaatjes, een keer samen spelen met kinderen waar je toch vaak ook tegen speelt en een toilet op een afstand die we nooit meer denken tegen te komen (7 roltrappen naar beneden en ook weer naar boven in een vol museum) is iedereen weer met een hoop mooie herinneringen naar huis gegaan.

NLBinterland-sara

Op de foto's staat overigens ook Sara, zij was als trouwe supporter ook op beide dagen aanwezig en heeft op zondag nog meegedaan met een simultaan wedstrijd tegen de Belgische kampioen.

NLBnaambordje-arthurNLBnaambordje-anna

NLBinterland-arthur        NLBinterland-anna