Op deze Maandagavond was het weer gezellig druk, in totaal 33 schakers. Waaronder 4 schakers uit Druten, en drie schakers uit Lichtenvoorde. Verder werd er gespeeld voor de Beker, de SOS en de interne competitie. Ons team De Toren 2 werd kampioen in de SOS Klasse 3 C. Van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie.

Op deze avond werd er de tweede ronde van het snelschaken gespeeld. Er werden 10 partijen gespeeld van 5 minuten ieder. Een speciaal welkom, voor Lennard Harris en Tim Schlechter, die vinden het heel gezellig om eens mee te doen met De Toren. Ze hebben zich prima vermaakt en komen graag terug. Tim, gaat ook meedoen met de simultaan tegen Jan Timman. Dan een hartelijk applaus voor Maarten van Rhee die zich officieel als lid van De Toren heeft aangemeld. We heten Maarten van harte welkom en wensen hem veel schaakplezier.

Op deze avond werd er de tweede ronde van het Rapid-kampioenschap gespeeld.

Ondanks dat niet iedere schaker van de Rapid houdt, waren er toch 16 spelers aanwezig.

Een speciaal welkom, voor Sjoerd Hengst, hij had het stukje over onze SV in de Vrehoek gelezen en vond het leuk om eens een keertje mee te doen. Volgens mij heeft hij zich prima vermaakt en gaan we hem zeker vaker zien.

Het is geen 1 April grap, .maar er kwamen vanavond maar liefs 26 schakers naar ons clublokaal. En het was er weer erg gezellig. Ook zagen we na een lange tijd van afwezigheid, Harry Boekhorst weer, hij speelde een sidderende party tegen Theo Giesbers die in een remise eindigde.

Even iets anders dan schaken, voor diegene die het nog niet hebben gemerkt HET is VOORJAAR Het voorjaar, (alweer drie weken oud) is door iedereen met open armen ontvangen. Waar die grauwe, donkere en natte winter voor velen nogal eens een drempel vormt om na het werk of tijdens een vrije dag naar buiten te gaan, maakt de lente hier korte metten mee. Elke avond een paar minuten extra zonlicht, wat extra kleuren in het kleurenpallet na die kleurloze winter

Onze zaal had met 32 schakers weer een behoorlijke bezetting.Er werd voor de interne competitie gespeeld, voor de beker en er werd een massakamp gespeeld tegen de Velpse SV.Met een gezonde rivaliteit is deze tweede ontmoeting ruimschoots door de Toren gewonnen. Dus historisch gezien is het nu 1-1 , en gaan we in 2020 gewoon weer verder

Het was deze keer weer lekker druk, in totaal waren er 20 schakers aanwezig en werd er gepeeld voor de beker en de interne competitie. Verder was het leuk om Maarten van Rhee te ontmoeten, Hij komt uit Zetten en wil graag bij ons gaan schaken. Het eindspel tegen Jaring, met een ieder 1 Koning 1 Toren en 1 pion, stevende op een remise af. Maar Maarten wist het toch om te buigen naar winst. Zijn eerste punt is binnen, we wensen hem nog veel schaakplezier bij De Toren.

Klik hier om het maandagavondnieuws van 4 maart te lezen.