Omdat De Toren 2 uit speelde tegen  Bennekom 2, waren er deze keer aan de interne competitie wat minder schakers. Bij alle borden was er wel behoorlijk wat rating verschil, hetgeen resulteerde in de verwachte verlies partijen.  Maar goed het gaat niet altijd om het winnen, schaken is ook  gewoon plezier ook als je verliest.

Uitslagen Interne Competitie 2021 maandag 11 Oktober ronde 5

Fred Beumer

Rolf Hendriks

Alain van der Velden

René Reulink

Tje Wing Au

Fred Schonis

1 – 0

Jan Schoemaker

Laurens Storms

Eric de Visser

Hans van Leeuwen

Gerjan Brands

Tom Brans

Bart van den Akker

Eef Weenink

Bye

Bert Maas

Ten to Ten;

In navolging van de voorgaande jaren zijn we weer gestart met “Ten to ten”

Op donderdag 11 november spelen we  uit “ten to ten”  tegen de Schaakvereniging in Oosterbeek.

En op Maandag 20 December spelen we uit  “ten to ten” tegen de Schaakvereniging in Doesburg.

Dit houdt dus  in dat er 10 schakers van de Toren naar Oosterbeek en Doesburg  gaan. Het zijn vriendschappelijke wedstrijden, die niet meetellen voor de interne een competitie.

De aanvang is 20:00 uur.Het speeltempo per persoon is 1 uur.30 minuten, met  10 seconden bijtelling op elke zet.Bij deze nodigen we jullie uit om mee te spelen!Aanmelden kan zowel per mail, als mondeling bij de Voorzitter.We zoeken dus voor iedere datum 10 spelers, en 2 reserve-spelers.

Bij teveel aanmeldingen geldt de volgende selectieprocedure:

1. Aantal keren meegespeeld in de Interne Competitie cumulatief dit seizoen.

2. Het bestuur behoudt zich het recht voor om op basis van bijvoorbeeld rating bepaalde spelers voorrang te verlenen. We proberen teams te creëren met gelijkwaardige ratings.

SOS Competitie Bennekom 2 -  SV De Toren 2

Mede door een sterk tactische opstelling van ons team. Eindigde deze ontmoeting tegen de op papier veel sterker Bennekom 2,  in ons voordeel met  1½ - 4 ½.

Er zat geen enkele verlies partij bij, 3 gewonnen en 3 remise.

Teun Alting

Franke van Netten

Jan Wouters

Thomas v. Diggelen

Hans v.d. Weteringh

Hans Donker

Joop de Bruin

Ferdi Berendsen

Jaap van Donkelaar

Peter Koelman

Michael Issa

Roy Scheerder

Hieronder het verslag van Hans;

Op maandagavond togen 2 auto’s met schaaklustigen richting Bennekom, waar Team 2 tegen Bennekom2 ging aantreden in de volgende opstelling:

1 Franke , 2 Thomas, 3 Hans , 4. Roy , 5. Peter , 6 Ferdi.

In het mooie clubgebouw van het aloude  Bennekoms schaakgenootschap aan de Commandeursweg,  gingen we in die volgorde van start, vol goede voornemens!

Die bleken niet op drijfzand te berusten, Hans - met 2 paarden al snel in de aanval op de koningsvleugel, kwam al snel gewonnen te staan, terwijl ook Ferdi aan bord 4 goede zaken deed. Roy, met zwart,  aan het 6de bord, iets minder, raakte een pion achter, en dat was een randpion op de a-lijn, tevens vrij-pion! Toen die pion op a6 was aangekomen, greep de witspeler mis, verspeelde zijn paard dat deze pion een vrijgeleide naar promotie had kunnen garanderen, en Roy wendde de blik naar de koningsstelling, met dermate sterke zetten dat hem dit het volle punt opleverde. Omdat ook Ferdi de ontmoeting in zijn voordeel had kunnen afsluiten, stond de T2 zomaar met 3 - 0 voor.

Franke moest dus de kar trekken, en dat ging hem goed af. Het evenwicht in de stelling  werd niet verbroken, en dat leverde een verdienstelijk half punt op!

Thomas bokste in zíjn partij tegen een goed geplaatst centraal wit paard op, had een geweldig loperpaar klaar staan en leek zijn moment af te wachten! Een interessante stelling, beiden trachtten een opening te vinden om hun stukken - al het stevige werk nog op het bord! - te ontplooien.

Peter en tegenstander brachten gezamenlijk een mooie stelling op het bord, na afruil van een toren aan beide zijden leek de angel uit de partij, maar Peter wist goed gebruik van de diagonalen en  open ruimtes te maken, maar  helaas niet voldoende voor doorslaand voordeel in de partij.