De herfst is alweer een stukje onderweg.

Toen we de afgelopen maandagavond richting De Steen Camer liepen, bespeurde ik toch ook al een aantal gevallen bladeren, en natuurlijk ook paddenstoelen waarvan er sommige reeds gesneuveld waren. Zouden de kabouters hier hebben zitten cantharellen?

Rangen en standen van de interne competitie ronde 6 gespeeld op 18 oktober staan online
Klik hier: Rangen en Standen

Omdat De Toren 2 uit speelde tegen  Bennekom 2, waren er deze keer aan de interne competitie wat minder schakers. Bij alle borden was er wel behoorlijk wat rating verschil, hetgeen resulteerde in de verwachte verlies partijen.  Maar goed het gaat niet altijd om het winnen, schaken is ook  gewoon plezier ook als je verliest.

De afgelopen maandagavond was het weer behoorlijk druk in totaal kwamen er 27 schakers naar ons clubhuis. Dat is niet slecht voor het clubje aan de Rijn.

Verder is het toch heel bijzonder dat Reinier weer eens kwam schaken. Dat Reinier er nog is, Reinier is eigenlijk een medisch wonder. Hij kreeg zes jaar geleden kanker, met de mededeling dat hij het niet meer zo lang zou maken. Maar je ziet het, Reinier kwam zes later, gewoon lekker schaken, en als hij zich goed voelt komt hij aanstaande maandag weer, echt fantastisch !

In de gezellige sfeer van onze club is alweer ronde twee gespeeld van de interne competitie. Het is ideaal dat nieuwe leden bij ons meerdere spelers van hun eigen niveau kunnen treffen. Dit geldt zowel voor de beginners als voor ervaren clubspelers. Na 2 ronden staat onze nieuwkomer Alain bovenaan, direct gevolgd door Tje . Maar de competitie duurt nog lang er zijn nog 30 ronden te gaan.

SOS competitie;

De Toren 1 speelt aanstaande Vrijdag uit, tegen Velp 2.

Op verzoek van de teamleider van Veenendaal 2, is de SOS partij van de Toren 2 uitgesteld naar aanstaande maandag 27 September.

Tot maandag, I love chess,

Interne competitie ;

Op maandag 13 september is de eerste ronde gespeeld van de interne competitie van het seizoen 2021-2022. De animo om weer ‘gewoon’ te schaken na een onrustige tijd met ingrijpende Coronamaatregelen is groot. Dat is goed te zien aan de hoge opkomst in de eerste ronde van onze interne competitie .Er kwamen in totaal 22 schakers, iedereen had er zin in. De nieuwe seizoenstart heeft ook de aandacht getrokken nieuwe schakers die interesse hebben om lid te worden. Het is natuurlijk ideaal dat de nieuwe leden bij ons meerdere spelers van hun eigen niveau kunnen treffen. Dit geldt zowel voor de huis/tuin/keuken schaker en voor de ervaren clubspelers.

Beste Schakers,

Na de algemene Leden Vergadering van de afgelopen maandag 6 september.

Die overigens door 80% van onze leden werd bezocht.

Hieruit blijkt dat, onze Schaakvereniging, bruist en springlevend is.

Binnenkort gaan met 2 Teams deelnemen aan de SOS competitie.

Vanaf aanstaande maandag 13 September gaan we weer starten met de interne Competitie.

Iedereen is van harte welkom, en veel schaakplezier.

SCHAKEN IS COOL.

Eric De Visser, is afgelopen maandag de Zomerschaakkampioen van de schaakvereniging de Toren Arnhem-Zuid geworden. Eric, was goed  6,5 punten uit 9 waarmee hij Jan Schoemaker een halve punt voor bleef.

Jan, was dus goed voor een eervolle tweede plaats.

René Reulink, Tom Brans en Hans van Leeuwen legden met 5 punten beslag op de derde plaats. Uiteindelijk deden deze Zomerschaak 2021, in totaal 30 Torenaren mee.